در حال خواندن
استرالیا هفت خانواده ایرانی را به جزیره نائورو فرستاد
0

استرالیا هفت خانواده ایرانی را که شامل ۲۶ تن از جمله ۱۲ کودک نیز می‌شود، به جزیره نائورو فرستاد‌. جمعه شب، اردوگاه جزیره نائورو ـ که بخش اعظم آنها ایرانی هستند ـ ‌شورش کردند، ولی پلیس و مردم محلی با ساطور و لوله‌های فولادی‌ ایرانیان بی پناه را سرکوب کردند.
به گزارش نود آی سی تی،  استرالیا هفت خانواده پناه‌جوی ایرانی را که شامل ۲۶ تن از جمله ۱۲ کودک نیز می‌شود، به جزیره نائورو فرستاد‌. گاردین از مقامات استرالیایی نقل کرده‌ که  به گفته این مقامات، اگر دولت استرالیا برای کودکان استثنا‌ قائل شود، باعث تشویق قاچاق‌بران خواهد شد. دولت استرالیا برای جلوگیری از ورود‌ غیر قانونی به خاک این کشور گروه‌هایی از مهاجران غیر قانونی را به جزایر دورافتاده اقیانوس آرام از جمله نائورو می‌فرستد و در ازای آن، پولی به حکومت‌های این جزایر پرداخت می‌کند. بنا بر این گزارش، فرستادن خانواده‌های ایرانی به این جزیره در حالی است که مهاجران غیر قانونی مستقر در اردوگاه جزیره نائورو ـ که بخش اعظم آنها ایرانی هستند ـ جمعه شب، ۲۸ تیر‌ شورش کرده و ساختمان‌های اداری مرکز را به آتش کشیدند.

 به گزارش خبرگزاری فرانسه، شمار بسیاری از مردم محلی برای خواباندن این شورش در حالی که «ساطور و لوله‌های فولادی» در دست داشتند، به کمک نیروهای پلیس آمدند. کوین راد، نخست وزیر استرالیا در اواخر ماه تیر خبر داد که کشورش از این پس، مهاجران غیر قانونی را که با قایق و از راه آب‌های اقیانوس خودشان را به این کشور برسانند، به جزایری مانند پاپوآ گینه‌نو و نائورو در اقیانوس آرام خواهد فرستاد.  کشور نائورو که این افراد در آن مستقر هستند، با ۹۴۰۰ نفر جمعیت و ۲۱ کیلومتر مربع مساحت، کوچک‌ترین جمهوری جهان به شمار می‌رود.  ورود مهاجران غیر قانونی برای هر کشور دردسرهایی را درست کرده و می‌کند و کشور‌ها به راه‌های گوناگون می‌کوشند در مقابل ورود مهاجران غیر قانونی به کشورشان ایستادگی کنند؛ اما اکنون مهاجران ایرانی نیاز به حمایت دارند؛ حمایت‌هایی که اگر نباشد، آنان در غربت و در اوج بی‌پناهی از بین خواهند رفت. به نظر می‌رسد آگاهی‌رسانی درباره قوانین موجود و قوانین جدید کشور‌ها برای مهاجران غیر قانونی، ضرورتی است که در کشور ما نبود آن احساس می‌شود. سازمان ذیربط لازم است آخرین قوانین مهاجرتی کشورهای گوناگون را برای ایرانیان اطلاع رسانی کنند. طبیعی است که در نبود اطلاع رسانی درست، هموطنان ایرانی قربانی باندهای قاچاقی خواهند شد که از تمایل آنان برای مهاجرت سوء‌استفاده می‌کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر