در حال خواندن
کدام اپراتور مخابراتی درصد رشد بیشتری در جذب مشترکان فعال داشته است
0

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور منظم هر سه ماه یکبار گزارشی منظم از عملکرد اپراتور ها را در قالب آمار و ارقام ارایه می دهد و این گزارش ها را در دسترس عموم قرار می دهد. در این گزارش قصد داریم تعداد خطوط دائمی و اعتباری اپراتورها را در پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ و پایان سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۱ با هم مقایسه کرده و میزان رشد تعداد مشترکان هر اپراتور را به تفکیک بررسی کنیم. بررسی این آمار به بررسی عملکرد اپراتورها در میزان توانمندی ها آن ها برای جذب مشترکان جدید کمک می کند. در حال حاضر اپراتور همراه اول تعداد ۷۸ میلیون و ۳۹۷ هزار و ۳۶۰ مشترک فعال دارد. تعداد مشترکان فعال ایرانسل ۶۴ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۸۵۳ مشترک و تعداد مشترکان فعال اپراتور رایتل نیز ۵ میلیون و ۵۹۹ هزار و ۹۵ است.

تعداد مشترکان فعال اپراتورها تا پایان سال ۱۴۰۰

براساس آمار رگولاتوری تعداد خطوط فعال دایمی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل تا پایان زمستان ۱۴۰۰ به ترتیب ۲۱ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۴۱۱ مشترک، ۵ میلیون و ۵۰۳ هزار و ۵۲۷ مشترک و ۳۶۰ هزار و ۷۱۷ مشترک بوده است.

در بخش مشترکان اعتباری اپراتور همراه اول تا پایان زمستان سال ۱۴۰۱ دارای تعداد ۵۳ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۱۹۸ مشترک، اپراتور ایرانسل ۵۴ میلیون و ۸۶۷ هزار و ۷۳ مشترک و رایتل ۴ میلیون ۸۰۱ هزار و ۹۵۳ مشترک بوده است.

 

تعداد مشترکان فعال اپراتورها تا پایان سال ۱۴۰۱

در بخش مشترکان دایمی اپراتور همراه اول تا پایان زمستان سال ۱۴۰۱ دارای تعداد ۲۲ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۹۸۲ مشترک، اپراتور ایرانسل ۷ میلیون ۱۳۲ هزار و ۶۹۳ مشترک و رایتل ۶۵۲ هزار و ۲۳ مشترک بوده است.

مطابق با همین آمار تعداد خطوط فعال اعتباری اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل تا پایان اسفندماه سال ۱۴۰۱ به ترتیب ۵۵ میلیون و ۶۳۴ هزار و ۳۷۸ مشترک، ۵۷ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۶۰ مشترک و ۴ میلیون و ۹۴۷ هزار و ۷۲ مشترک بوده است.

درصد رشد تعداد مشترکان فعال اپراتورها

بر اساس اعداد و ارقامی که شرح آن رفت در بخش مشترکان دایمی درصد رشد تعداد مشترکان اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل در بازه زمانی یکساله از پایان اسفند ۱۴۰۰ تا پایان اسفند ۱۴۰۱ به ترتیب ۷۲/۶ درصد، ۶/۲۹ درصد و ۸۰ درصد بوده است.

همچنین در بخش مشترکان اعتباری درصد رشد اپراتور همراه اول ۶/۴ درصد، اپراتور ایرانسل ۱/۴ درصد و اپراتور رایتل ۳ درصد بوده است.

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر