در حال خواندن
رگولاتوری منتشر کرد: بالاترین میزان پوشش اینترنت و ارتباطات موبایل در اختیار همراه اول ماند
0

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به طور منظم گزارش هایی از عملکرد اپراتور های ارتباطی در حوزه های مختلف را در قالب آمار و ارقام ارایه می دهد و این گزارش ها را در دسترس عموم قرار می دهد. مطابق همین روال روز گذشته این سازمان نظارتی آمار مربوط به تعداد شهرها و روستاهای تحت پوشش اینترنت، درصد پوشش جمعیتی، تعداد سایت های ۵G، کیلومتر جاده های تحت پوشش، سهم بازار مشترکان پهن باند سیار و سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه را به تفکیک هر اپراتور مربوط به سه ماهه تابستان ۱۴۰۲ را منتشر کرده است که در این گزارش به آن می پردازیم.

تعداد شهرهای تحت پوشش

مطابق آمار سازمان نظارتی رگولاتوری در تابستان ۱۴۰۲ تعداد شهرهای تحت پوشش اپراتور همراه اول در حوزه ۲G، ۳G و ۴G به ترتیب هزار و ۴۳۱، هزار و ۴۰۹ و هزار و ۴۱۳ شهر بوده است.

مطابق با همین آمار اپراتور ایرانسل هزار و ۴۰۵ شهر تحت پوشش ۲G، هزار و ۳۸۸ شهر تحت پوشش ۳G و هزار و ۳۷۲ شهر تحت پوشش ۴G داشته است.

اپراتور رایتل نیز در حوزه ۲G فعالیتی نداشته و در حوزه های ۳G و ۴G به ترتیب ۳۸۶ و ۲۶۴ شهر را تحت پوشش دارد.

تعداد روستاهای تحت پوشش

مطابق با آمار منتشره از سوی رگولاتوری اپراتور همراه اول در تابستان سال گذشته ۹۷۵ روستا تحت پوشش ۲G، هزار و ۶۹۶ روستا تحت پوشش ۳G و هزار و ۵۴۲ روستا تحت پوشش ۴G داشته است.

مطابق با همین آمار در تابستان ۱۴۰۲ تعداد روستاهای تحت پوشش اپراتور ایرانسل در حوزه ۲G، ۳G و ۴G به ترتیب ۸۲۶، دو هزار و ۱۸۷ و هزار و ۸۶ روستا بوده است.

اپراتور رایتل در حوزه پوشش روستایی عملکردی نداشته است.

آمار روستاهای تحت پوشش مربوط به عملکرد اپراتورها از محل طرح USO دارای تاییدیه از سازمان رگولاتوری است.

تعداد روستاهای تحت پوشش بدون احتساب طرح USO برای اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به ترتیب ۴۴ هزار و ۹۱۸، ۱۹ هزار و ۳۱۲ و ۹۴۶ روستا بوده است.

درصد پوشش جمعیتی

مطابق آمار ارایه شده توسط رگولاتوری اپراتور همراه در تابستان ۱۴۰۲ در حوزه ۲G حدود ۹۶ درصد، در حوزه ۳G در حدود ۸۵ درصد و در حوزه ۴G در حدود ۸۱ درصد از جمعیت مناطق مختلف را پوشش داده است. بر اساس همین آمار اپراتور ایرانسل نیز در حوزه ۲G،   ۳Gو ۴G به ترتیب ۸۷ درصد، ۸۳ درصد و ۶۱ درصد از پوشش جمعیتی را داراست. اپراتور رایتل نیز با اختلاف از دو اپراتور قبلی در حوزه ۳G و ۴G به ترتیب ۵۷ درصد و ۴۸ درصد را تحت خود دارد.

تعداد سایت های ۵G

مطابق آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در مجموع در تابستان ۱۴۰۲ تعداد ۷۵۰ سایت ۵G داشته اند و اپراتور رایتل در این زمینه اقدامی نداشته است.

کیلومتر جاده های تحت پوشش

کیلومتر جاده های تحت پوشش در تابستان ۱۴۰۲ مطابق اعلام سازمان رگولاتوری برای اپراتورهای همراه اول در حدود ۸۳ کیلومتر، ایرانسل در حدود ۶۴ کیلومتر و رایتل در حدود ۲۸ کیلومتر بوده است.

سهم بازار مشترکان پهن باند سیار

آمار مربوط به تابستان ۱۴۰۲ نشان می دهد که سهم بازار مشترکان پهن باند سیار مربوط به اپراتور همراه اول ۵۴ درصد، ایرانسل ۴۲ درصد و رایتل ۴ درصد بوده است.

سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه

مطابق آمار رگولاتوری سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه در تابستان ۱۴۰۲ به ترتیب برای اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل ۵۳ درصد، ۴۳ درصد و ۴ درصد بوده است.

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر