در حال خواندن
قرنطینه کرونا در چین به درآمد تراشه سازان آسیب زد
0

جنرال الکتریک ، ۳M، تگزاس اینسترومنت و SK Hynix هشدار داده اند سختگیری ها برای کنترل شیوع کووید۱۹ در چین بیش از پیش زنجیره تامین ذخایر را مختل کرده و به درآمد آنها آسیب زده است.
جنرال الکتریک و ۳M همراه تگزاس اینسترومنت و SK Hynix(تولیدکنندگان تراشه) هشدار داده اند سختگیری های جدید برای کنترل شیوع کووید۱۹ در چین بیش از پیش زنجیره تامین ذخایر را مختل کرده و به درآمد آنها آسیب زده است.

سیاست «کوویدصفر» چین برای مقابله با شیوع سویه اومیکرون به قرنطینه بسیاری از شهرها و اجبار کارخانه ها به تعطیلی منجر شده است. این روند زنجیره ذخایر جهانی را مختل کرده است.

در حالیکه شرکت ها سعی دارند با افزایش هزینه های تولید از نیروی کار گرفته تا مواد خام دست و پنجه نرم کنند، حمله روسیه به اوکراین و تحریم های غرب علیه روسیه نیز به افزایش قیمت انرژی منجر شده است.

لری کالپ مدیر ارشد اجرایی جنرال الکتریک در این باره می گوید: در کل تاثیر چالش های زنجیره ذخایر، جنگ روسیه و اوکراین و شیوع کووید۱۹ در چین تاثیر بدی بر درآمدهای ۳ ماهه داشته و به ۶ درصد کاهش آن منجر شده است.

از سوی دیگر شرکت ۳M دیگر شرکت آمریکایی اعلام کرد قرنطینه در چین و بحران روسیه و اوکراین به کاهش فروش محصولاتش در آوریل منجر شده است. این شرکت که هم اکنون با کمبود تراشه و هزینه بالای مواد خام دست و پنجه نرم می کند، قیمت محصولاتش را افزایش می دهد تا فشار زنجیره ذخایر و تورم را کاهش دهد.

SK Hynix کره ، دومین تراشه ساز بزرگ جهان اعلام کرد قرنطینه چین بزرگترین عامل ریسک است که به کاهش تقاضا برای تراشه در موبایل و رایانه منجر می شود. هرچند این شرکت پیش بینی می کند تقاضا در نیمه دوم سال همزمان با رونمایی از محصولات جدید رشد می کند.

درباره نویسنده
منصوره خالقی

ارسال یک نظر