در حال خواندن
چرا آمار مشترکان ایرانسل در آمار خارجی بیشتر است؟
0

یک مؤسسه تحقیقات بین المللی برای مشترکان تلفن همراه در ایران، ۸ درصد افزایش در سال پیش بینی کرد.

نود آی سی تی – مؤسسه تحقیقات بین المللی «بیزنس مانیتور اینترنشنال» در گزارشی به بررسی وضعیت صنعت مخابرات و به ویژه تلفن همراه ایران در سال های آتی پرداخت و ۸ درصد رشد در بخش صنعت تلفن همراه برای کشورمان پیش بینی کرد. بیزنس مانیتور در این گزارش، به استناد گزارشات منتشره از عملکرد شرکت ایرانسل در فصل دوم و سوم سال گذشته میلادی (۲۰۱۱) تصریح کرد: با عبور شمار مشترکان شرکت «ام تی ان ایرانسل» از مرز ۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر، این شرکت که دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه در ایران است پیش بینی های قبلی از عملکرد این بخش از اقتصاد ایران را تغییر داد.
این مؤسسه تحقیقاتی در ادامه تاکید کرد: انتظار می رود که صنعت تلفن همراه ایران در سال ۲۰۱۲ میلادی با رشدی معادل ۸ درصد در سال، به توسعه خود ادامه دهد. بیزنس مانیتور خاطرنشان کرد: بدین ترتیب، انتظار می رود که شمار مشترکان تلفن همراه در ایران تا پایان سال ۲۰۱۲ میلادی از ۸۰ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر عبور کند. بیزنس مانیتور افزود: بدین ترتیب بازار تلفن همراه ایران در اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی از حداکثر ضریب نفوذ یعنی ۱۰۰ درصد عبور خواهد کرد. بیزنس مانیتور همچنین متوسط درآمد از هر مشترک را برای شرکت ایرانسل در سال ۲۰۱۰ معادل ۸۰ هزار و ۴۷۱ ریال برآورد و خاطرنشان کرد: متوسط درآمد شرکت ایرانسل از هر مشترک ۵.۳ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
این مؤسسه افزایش درآمد از مشترکان برای شرکت ایرانسل را علیرغم تخفیف های ویژه ای دانست که این شرکت برای رقابت با شرکت همراه اول به مشتریان ارائه کرد. بیزنس مانیتور در ادامه گزارش تاکید کرد: افزایش درآمد ایرانسل از هر مشترک، با توجه به تخفیف های ارائه شده در قیمت سیم کارت های این شرکت، به این معنی است که درآمد ایرانسل ناشی از افزایش مصرف مشتریان از خدمات این شرکت و به ویژه خدمات سودمند این شرکت در بخش تبادل داده ها بوده است.
این مؤسسه همچنین پیش بینی کرد که فشارهای ناشی از کاهش درآمد شرکت ها از مشترکان، موجب افزایش رقابت اپراتورهای تلفن همراه در بازار ایران طی سال های آتی شود. بیزنس مانیتور در این گزارش، وضعیت رشد مشترکان تلفن ثابت و اینترنت در ایران طی سال های آتی را بدون تغییر نسبت به قبل پیش بینی کرد.

بالاخره ما نفهمیدیم آمار واقعی مشترکان ایرانسل چقدر است، اگر این آمار درست نیست سازمان تنظیم مقررات که دسترسی آنلاین به اطلاعات اپراتورها را دارد چرا در این رابطه سکوت کرده است؟

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر