در حال خواندن
نمی‌توان مقابل تکنولوژی ایستاد
0

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی گفت: هر وسیله‌ای که در ابتدا وارد بازار می‌شود، همه از آن می‌ترسند و فکر می‌کنند برای دین خطر دارد در حالی که دین درون انسان است و انسان به آن نیاز دارد.

نود آی سی تی – حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در مراسم رونمایی از تمبر پنجاهمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد گفت: نمی‌توان مقابل فضای تکنولوژی ایستاد.وی ادامه داد: هر وسیله‌ای که در ابتدا وارد بازار می‌شود، همه از آن می‌ترسند و فکر می‌کنند خطراتی برای دین به دنبال دارد در حالی که دین درون انسان وجود دارد و ذات انسان به آن نیاز دارد؛ بنابراین دست من و شما نیست. در نظام‌های کمونیستی ۷۰ سال مقابل مردم ایستادند اما زمانی که فضا باز شد، ۸۰ درصد مردم گفتند که به خدا اعتقاد دارند؛ زیرا اعتقاد به خدا از نیازهای درونی انسان است و نه در گذشته‌ رسانه‌ها توانستند آن را تغییر دهند و نه امروز می‌توانند.وی افزود: بنابراین نمی‌توان به عصر قبل از رسانه بازگشت؛ البته لازم است رسانه‌ها به خدمت انقلاب گرفته شوند. انقلاب ایران با آگاهی‌بخشی همراه بوده و استمرار آن نیز با آگاهی خواهد بود.حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی تصریح کرد: اندیشه ائمه اندیشه‌ای مولد است و قرار است در آینده جهان را فرا بگیرد؛ اگر سخن ائمه را با دل‌های پاک با دنیا در میان بگذاریم، قطعاً ایمان خواهند آورند. چه کسی وجود خواهد داشت که علی(ع) را بشناسد و کلاه خود را از سر برندارد و در برابر او خاضع نباشد.وی یادآور شد: میشل فوکو در خصوص انقلاب ایران گفته: «انقلاب ایران انقلاب نوار است». این انقلاب مانند برخی انقلاب‌ها متکی به سرنیزه و حرکت‌های چریکی نبود؛ در آن زمان که امام خمینی در فرانسه بودند صحبت‌های ایشان به طور تلفنی برای فردی در عسل‌آباد خوانده و باز از طریق تلفن به صورت همزمان برای ۲۰ تا ۳۰ پخش و ضبط می‌شد و در روز بعد این نوارها به طور وسیعی در کشور پخش می‌شد.حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی افزود: انقلاب اسلامی ایران اولین انقلابی است که از تکنولوژی و ابزارهای مدرن استفاده کرده است؛ زیرا پیام‌های امام با رادیو به مردم می‌رسید؛ در حالی که پیش از این انقلاب‌های دیگر دنیا یا از رسانه‌ها استفاده نمی‌کردند یا برای تبلیغات استفاده می‌کردند. اکنون تغییرات در حوزه تکنولوژی، ماهانه شده از این رو دیگر نمی‌توان به عصر قبل از اینترنت بازگشت.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر