در حال خواندن
موافقان و مخالفان وزیر ارتباطات چه گفتند؟
0

امروز در روز دوم بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت یازدهم، بهروز نعمتی، سیدباقر حسینی، غلامرضا کاتب، علی اصغر زارعی، سبحانی فر در جایگاه‌های موافق و مخالف به نقد وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداختند و پس از آن محمود واعظی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات از کارنامه و برنامه های خود دفاع کرد که مشروح جلسه مجلس شورای اسلامی را در این بخش می خوانید.
نود آی سی تی – بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مخالفت بنده با آقای واعظی مخالفت با همه وزرای پیشنهادی دولت نیست و مخالفت من از نوع مخالفت‌های سیاسی و جنجالی که این روزها مطرح می‌شود نخواهد بود، بلکه مخالفت بنده مخالفت کارشناسی با برنامه‌های ایشان است.
وی ادمه داد: برنامه‌هایی که واعظی آن را ارایه کرده، دارای نقاط ضعف جدی است که باید مورد نقد و تجدیدنظر قرار گیرد. بنابراین من ایرادات خود به برنامه‌های آقای واعظی در قالب چند سوال مطرح می‌کنم.
این نماینده مجلس افزود: آقای واعظی شما به عنوان یک دیپلمات شناخته شده در مجامع بین‌المللی و داخلی هستید که در دهه ۶۰ از مجموعه وزارت ارتباطات خارج شدید در حالی که امروز رویکردها و پیشرفت‌های وزارت ارتباطات با گذشته متفاوت است و باید به گونه‌ای رفتار شود تا تحولات جدی که در این وزارتخانه ایجاد شده از سوی وزیر مدنظر قرار گیرد.
نعمتی بر همین اساس بیان کرد: آقای واعظی پس از دورانی که از وزارت ارتباطات فارغ شد در دانشگاه تهران و ورشو در رشته علوم سیاسی تحصیلات خود را ادامه داد و مشخص است که به کل از موضوع ارتباطات منفک شده‌اید که فکر می‌کنم نقاط ضعف برنامه‌های شما هم از این منظر باشد.
وی با اشاره به برنامه‌های این وزیر پیشنهادی گفت: در حال حاضر مرکز پژوهش و تحقیقات وزارت ارتباطات به عنوان یک مجموعه توانمند از مجموعه وزارت ارتباطات جدا شده است و این مجموعه می‌تواند به عنوان مبدأ در یکی از اساسی‌ترین وزارتخانه‌ها مدنظر قرار گیرد، اما شما در برنامه ‌های خود هیچ اشاره‌ای به این مرکز پرظرفیت و تاثیرگذار نکرده‌اید.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: همچنین در مورد سازمان فضایی، مجلس به صورت قانون به این مجموعه رای داده که زیرمجموعه وزارت ارتباطات باشد اما شما در برنامه‌های خود هیچ اشاره‌ای به این سازمان نکردید در حالی این مجموعه با این ظرفیت عظیم می‌تواند بسیاری از برنامه‌های شما را در وزارت ارتباطات محقق کند.
وی عنوان کرد: آیا ضروری نبود که در برنامه‌های خود فکری برای این سازمان می‌کردید. همچنین در مورد شورای عالی فضای مجازی هم برنامه‌ای به صورت شفاف و روشن ارایه نکرده‌اید و در واقع از این وقت مهم غافل شدید چرا که توجه به این شورای عالی که از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده جز وظایف ذاتی وزارت ارتباطات است، اما نگاه شما در برنامه‌های ارایه شده به این شورا یک نگاه بسیار مختصر و جزیی است.
نعمتی گفت: بیش از ۵۰ درصد مردم کشور ما در روستاها زندگی می‌کنند و ما نمی‌توانیم بگوییم به دلیل اینکه بخش خصوصی در روستاها سرمایه‌گذاری نمی‌کند، ما باید این موضوع را ساقط کنیم. چرا که با این حساب باید به روستا زاده‌ها گفت که نمی‌توانند از فناوری و فضای مجازی در روستاها استفاده کنند، لذا توجه به ITC روستایی وظیفه ذاتی دولت و وزیر وزارت ارتباطات است و باید به آن پرداخته شود.
وی عنوان کرد: آیا بحث امیدی که آقای روحانی می‌گوید تنها امید به شهری‌ها است؟ حداقل شما در بخش خودتان به عنوان یک بخش راهبردی نباید این امید را به مردم بدهید؟ خیلی بد است که امروز یک روستازاده نتواند از پیشرفت‌های ارتباطی استفاده کند و دولت این بستر را برای آنها فراهم نکند.
 
تکلیف ودایع چه می شود؟
این عضو کمیسیون صنایع مجلس همچنین افزود: موضوع بعدی که وزرای قبلی هم به آن توجه‌ای نکرده‌اند و شما هم در برنامه های خود به آن اشاره نکردید، بحث میلیاردها تومان ودیعه مردم در نزد شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات است؛ شرکت مخابرات را با پول مردم واگذار کرده‌اند اما معلوم نیست که با این پول که حق‌الناس است قرار است چه کار کنید. میلیاردها تومان پول مردم نزد این وزارتخانه است و باید از سود آن به مردم برگردانده شود اما متاسفانه در برنامه‌های شما هیچ اشاره‌ای به این پول نشده است.
نعمتی گفت: اگر قرار است به عنوان مسول یک وزارتخانه به امور ارتباط مردم بپردازیم، باید به وجود اپراتورهای دیگر نیز فکر کنیم؛ البته اکنون اپراتورها به صورت لجام گسیخته کار خود را انجام می‌دهند و هیچ نظارتی هم روی آنها نیست که دولت باید این نظارت را داشته باشد و تمام اعمال حاکمیت‌ها بر روی این اپراتورها باید از سوی دولت باشد، اما متاسفانه شما به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات هیچ برنامه‌ای در این زمینه ارایه نداده‌اید.
وی افزود: در خصوص واگذاری و سهام شرکت مخابرات نیز باید به صورت صریح اعلام کنید که آیا شرکت مخابرات را برای واگذاری محق می‌دانید یا خیر و آیا سهام این شرکت را شرکت ممتازه بر می‌شمارید یا خیر . لذا از وزیر پیشنهادی می‌خواهم به این سوالات به صورت صریح پاسخ دهد.
نماینده مردم اسدآباد در این بخش از سخنان خود که همزمان با ورود حجت‌الاسلام روحانی به صحن علنی مجلس بود بار دیگر خطاب به رییس‌جمهور کشورمان تاکید کرد که من با برنامه‌ها و خود دولت مخالفتی ندارم و اکنون به عنوان مخالف برخی از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات پشت تریبون هستم، البته می‌تون این برنامه‌ها را چکش‌کاری و بازنگری مجدد کرد و همچنین رایزنی دولت و مجلس بهبود بخشید.
نعمتی سخنان خود را خطاب به وزیر پیشنهادی ارتباطات اینچنین ادامه داد که نسبت به شرکت مخابرات در برنامه‌های پیشنهادی شما توجه‌ای نشده. همچنین نحوه سرمایه‌گذاری نکته‌ای است که باید به آن توجه شود اما متاسفانه سرمایه‌گذاری‌ها در بخش ارتباطات به شدت آسیب دیده و در این زمینه به گونه‌ای رفتار شده که نتوانستیم حداقل‌ها را در نظر بگیریم.
وی ادامه داد: همچنین توجه به حقوق کارگزاران مخابراتی یکی دیگر از تکلیف‌های قانونی است که وزارت ارتباطات باید به آن توجه کند، اما برنامه شما در این زمینه نکته حائز اهمیتی ندارد.
نماینده مردم اسدآباد گفت: بداخلاقی‌هایی که روز دوشنبه در جلسه بررسی برنامه‌های دولت و کلیات کابینه صورت گرفت، ما را شرمنده مردم کرد و من می‌خواهم بگویم که اگر سیاست تخریب دیگران است و سیاست یعنی اینکه افرادی را که برای خدمت به اینجا آمده‌اند له کنیم، پس بر این سیاست ننگ باد.
 
واعظی شبکه آنالوگ به دیجیتال را پایه‌گذاری کرد
 
سیدباقر حسینی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس در موافقت با رای اعتماد به محمود واعظی پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ابتدا لازم می‌دانم با توجه با نوع برخوردهایی که دیروز در مجلس صورت گرفت و ادبیاتی که به کار رفت از ملت بزرگوار ایران و رهبری معظم انقلاب اسلامی عذرخواهی کنم.
وی افزود: بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مشتمل بر زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات است و این وزارتخانه وظیفه کلان هدایت و مدیریت این عرصه مهم را به عهده دارد. نمایندگان به خوبی می‌دانند که رهبر معظم انقلاب در یک دهه گذشته مفهوم جدیدی را درباره پیشرفت عدالت کشور مطرح فرمودند و موکدا بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید داشتند.
وی بیان کرد: در حال حاضر شاخص‌های آمادگی الکترونیکی جامعه خوب نیست و باید ارتقا پیدا کند و ما باید جامعه اطلاعاتی هوشمند برای ایجاد اشتغال مناسب و کاهش هزینه‌های عمومی و ملی کشور برای نیل به اهداف فراهم کنیم.
نماینده مردم زابل با اشاره به سوابق وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: وی دوره کارشناسی و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته الکترونیک و مخابرات به اتمام رسانده و در سال ۵۸ در دوران وزارت شهید قندی فعالیت کرده است و در سمت‌های مدیریتی از جمله معاون مخابراتی وزیر پست و تلگراف و تلفن فعالیت کرده است و همچنین رییس هیات مدیره شرکت مخابرات از سال ۶۰ تا ۶۵ بوده است. در مدت حضور واعظی در شرکت مخابرات چالش خروج ۲ هزار نفر از کارشناسان و مستشاران آمریکایی حل و به جای آنها کارشناسان متخصص داخلی به کار گرفته شدندو در این دوره شورای برنامه‌ریزی مخابرات تشکیل شد.
حسینی ادامه داد: محمود واعظی در سخت‌ترین شرایط سیاسی کشور در دوران جنگ تحمیلی به ارایه سرویس و خدمات مناسب و پتشیبانی از فعالیت‌های مورد نیاز جنگ پرداخت و در همین دوران گذار از شبکه آنالوگ به دیجیتال پایه‌گذاری کرد.
وی همچنین در وزارت امور خارجه سمت‌های معاونت را به عهده داشت و شناخت خوبی از تحولات جهانی دارد که این فرصت مناسبی برای حضور ارتباطات در عرصه‌های جهانی و به دست گرفتن فرصت‌ها است تا شاید بتوان به استفاده از منابع فرکانسی و ماهواره‌ها اقدام کرد.
 
اجرای برنامه پنجم از مزیات برنامه وزیر پیشنهادی است
نماینده مردم زابل افزود: مهمترین نقطه قوت برنامه‌های محمود واعظی پررنگ بودن اجرای برنامه پنجم توسعه است و در برنامه‌های او این موضوع به صورت چشمگیر وجود دارد و این برنامه‌ها منطبق با برنامه پنجم توسعه است.
حسینی گفت:‌ توجه به توسعه زیرساخت‌ها و صنایع بومی و دسترسی بیشتر مردم به فضای ارتباطاتی از دیگر برنامه‌های آقای واعظی است. همچنین از دیگر نقاط قوت ایجاد فضای رقابتی برای شرکت‌های ارایه کننده خدمات اینترنتی است که از طریق اجرای صحیح اصل ۴۴ حاصل می‌شود.
وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات توسعه صنعت ارتباطات مبتنی بر توان داخلی است و در خصوص بومی‌سازی و حمایت از تولید داخلی برنامه‌های بسیار خوبی تدارک دیده شده است و برنامه خوبی برای حمایت از تشکل‌های صنفی در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند. همچنین ارایه مقالات علمی و شرکت در سمینارها و نمایشگاه‌های تخصصی کفایت می‌کند که آقای واعظی علاقه زیادی به عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارد.
 
وزارت ارتباطات مظلوم واقع شد
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار نیز در موافقت با رای اعتماد به محمود واعظی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: باید در پیشگاه ملت ایران با خدای خود عهد ببندیم که براساس حجت شرعی و واقعیت‌های جامعه به کابینه رای دهیم.
وی افزود: در سال‌های گذشته به دلیل تغییرات پی در پی ساختاری در وزارت ارتباطات چالش‌های زیادی به‌وجود آمده است و اگر این تغییرات ساختاری و مدیریتی اتفاق نمی‌افتاد امروز وزارت ارتباطات به این اندازه مظلوم واقع نمی‌شد.
نماینده مردم گرمسار با اشاره به سخنان برخی نمایندگان مبنی بر اینکه واعظی یک دیپلمات است و شناختی از عرصه ارتباطات ندارد، گفت: امروز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از بزرگترین شاخصه‌هایش برای اینکه بتواند به توسعه فضای کشور دست پیدا کند و برای توسعه کشور از منابع مشترک بین‌المللی استفاده کند وجود دو ویژگی در وزیر است. اولین ویژگی تخصص و تجربه در حوزه الکترونیک و دومین ویژگی اتخاذ دیپلماسی با جهان است و خوشبختانه واعظی هر دو ویژگی را با خود دارد.
کاتب افزود: واعظی در دهه اول انقلاب در وزارت ارتباطات از پایین‌ترین سطح هرم تا بالاترین سطح هرم را تجربه کرده است و فعالیت کرده است. او رییس مرکز ماکروویو کشور و مدیرکل پست، تلگراف و تلکس، مدیر کل خدمات تلفن شهری و معاون مخابراتی وزیر پست، تلگراف و تلفن بوده است.
وی همچنین مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بوده و تجربه‌های زیادی دارد، لذا آیا ۱۰ سال سابقه مدیریت در وزارت مخابرات سابق برای شخصی که می‌خواهد امروز تصدی وزارت ارتباطات را به عهده بگیرد، کافی نیست؟ واعظی این افتخار را دارد که در حوزه الکترونیک و دیپلماسی مدارک تحصیلی دارد و اتفاقا هر دوی آنها در وزارت ارتباطات نیاز است.
وی بیان کرد: وزیر نه تنها در حوزه تخصصی و وزارتخانه‌ای خود مسوولیت‌هایی را برعهده دارد، بلکه در درون هیات دولت نیز وظایفی را برعهده دارد و باید همگام با دولت در جهت حل مشکلات تلاش کند، اتفاقا امروز که کشور ما بزرگترین مشکل دیپلماسی جهانی را دارد، استفاده از فردی که تجربه‌ای در دیپلماسی دارد، می تواند بزرگترین کمک به دولت باشد.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از نمایندگان درباره برنامه‌های وزیر پیشنهادی ارتباطات در خصوص توسعه مخابرات روستایی سوال کرد، گفت: اگر به برنامه‌های آقای واعظی دقت می‌شد، می‌دیدید که او در برنامه‌هایش یک سرفصل مستقل برای توسعه ارتباطات روستایی و مناطق محروم دیده است، چرا که امروز دیگر مشکل تلفن در روستاها نداریم و بیشترین چالش وجود اینترنت در روستاها به شمار می‌آید.
کاتب بیان کرد: واعظی در دوران مسوولیت خود در مخابرات، بخش مخابرات روستایی را به صورت جدی دنبال کرده و جزو ماموریت‌های خود قلمداد می‌کرده است.
 
بزرگترین ظلم به وزارت ارتباطات
وی افزود: جدا شدن سازمان فضایی ایران از وزارت ارتباطات بزرگترین ظلمی بود که انجام شد و خوشبختانه بنده از رییس‌جمهور این موضوع را سوال کردم و او تاکید کرد که این موضوع خلاف قانون و مجلس شورای اسلامی اجرا شده و باید به وزارت ارتباطات برگردد و این حرف درستی است. لذا این موضوعی نیست که آقای واعظی به آن پاسخ دهد.
نماینده گرمسار همچنین با اشاره به برنامه‌های واعظی برای اپرتورهای تلفن همراه گفت: در برنامه‌های واعظمی توسعه اپراتورهای تلفن همراه دیده شده و او توجه ویژه‌ای به این موضوع دارد.
 
آشنایی اولیه واعظی برای وزارت ارتباطات کافی نیست
زارعی نماینده مردم تهران که مخالف حضور واعظی در وزارت ارتباطات بود در خصوص سوابق کاری وی گفت: وزیر پیشنهادی ارتباطات ۲۷ سال اخیر را در عرصه سیاسی و مسایل بین‌المللی بوده است. نتیجه گیری می‌کنم که تخصص آقای واعظی برای مجموعه صنایع مخابرات و الکترونیک، با تحصیلات قبل از انقلاب، اساسا کافی نیست و حتی آشنایی اولیه با مبانی آن، کفایت مدیریت عالی این صنعت را نمی‌کند.
وی افزود: آنچه که امروز در ارتباطات به کار می گیریم با آنچه که در گذشته به کار می‌گرفتیم، خیلی متفاوت است.  امروز مخابرات فضایی، ماهواره و رمزنگاری ها چیزهایی نیست که بشود با معلومات گذشته آنها را پیگیری کنیم.
او گفت: بعید می دانم که واعظی اصلا از کارخانه ها و صنایع الکترونیکی بازدید و یا با مدیران آنها دیدار کرده باشد. تجارت و دولت الکترونیکی نیز از مسایل جدید امروز است و بنده یقین دارم که ایشان نسبت به این مسایل کاملا بیگانه است.
زارعی گفت: به نظرم وقتی واعظی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات انتخاب شد، خودش هم تعجب کرده است. وی با این عرصه آشنایی ندارد.
 
وزیر باید از خانواده ارتباطات باشد
رمضان‌علی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار و جغتای و جوین و خوشاب که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحن علنی مجلس سخن می‌گفت، در خصوص سابقه وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از وزارتخانه‌های زیرساختی است که خدماتی را به اقشار مختلف جامعه مانند بازاریان، تجار و کسبه، کشاورز، زنان خانوار و فرزندان آنها ارایه می‌کند.
وی افزود: بیش از ۳۰ درصد از خدمات اینترنتی توسط این وزارتخانه ارایه می‌شود، لذا وزیر این وزارتخانه باید کسی باشد که آشنایی کافی به تکنولوژی روز و اینترنت داشته باشد، جزو خانواده ارتباطات بوده و ساختار نیروی انسانی و پیچ‌وخم وزارتخانه را به خوبی بشناسد و از ظرفیت‌‌های آن آگاه باشد.
رییس کمیته ارتباطات مجلس گفت: به همین دلایل بر خودم وظیفه دانستم مطالبی را درباره شخصیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کنم و به سخنان مخالفان آن نیز پاسخ دهم.
سبحانی‌فر ادامه داد: واعظی شخصی متدین، متخصص، متعهد و باسواد است که از پیشتازان بازسازی پیشرفت مخابرات در کشور بوده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وی بعد از انقلاب اسلامی ایران در زمانی که مدیریت این بخش توسط کارشناسان غربی و آمریکایی‌ انجام می‌شد، ضمن هدایت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور به پرورش متخصصانی در این زمینه روی آورد، در آن زمان دارای لیسانس برق و فوق لیسانس الکترونیک و دانشجوی مخابرات بود که با حضور خود در این بخش به تربیت نیروهای متدین و متخصص در کشور همت گمارد.
نماینده مردم سبزوار با بیان اینکه حضور واعظی در آن سال ها شروع جدیدی در عرصه توسعه و زیرساخت‌های الکترونیکی بود، ادامه داد: حضور وی در بخش‌های الکترونیکی کشور بخصوص در دوره‌ای که کشور درگیر جنگ بود و نیاز شدید به خدمات ارتباطی داشت بسیار مؤثر بود، تعداد بسیاری از همکاران و همراهان متخصص وی به درجه شهادت و یا جانبازی نایل شدند که به همه آنها درود می‌فرستیم.
سبحانی‌فر با اشاره به اقدامات واعظی در زمینه توسعه فناوری ارتباطات در کشور ادامه داد: محرومیت زدایی در آن مقطع مورد توجه وی در مقوله ارتباطات بود و تقویت صنایع داخلی و ارتباطی نیاز به سوییچ‌های ارتباطی و توسعه آنها داشت که وی با کمک گرفتن از متخصصان فراوان توانست تحول اساسی در شیوه و نگرش به بخش تولید و انتقال توسعه ارتباطات از آنالوگ به دیجیتال داشته باشد و باعث ارتقای خدمات ارتباطی دیگر سازمان‌های کشور شد.
وی در پاسخ به برخی از مخالفان واعظی مبنی بر اینکه وی سابقه فعالیت و حضور در عرصه ارتباطات را ندارد، گفت: حضور ایشان در صنایع ارتباطات در شرایطی که هیچ طراحی در زمینه دیجیتال در کشور نداشتیم بسیار مثمر ثمر بود، صنایع ارتباطی شیراز در آن زمان به همت وی طراحی شد و شرایط اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در آنجا به همین دلیل فراهم شد.
 
شرکت های مخابراتی صندوق صدقه تولید می کنند
این نماینده مجلس با اشاره به سفر کمیسیون صنایع از شرکت صنایع شیراز طی روزهای گذشته گفت:‌ شرکتی که سال‌ها پیش حدود ۳ هزار نیرو داشت، امروز ۵۰۰ نفر نیرو دارد که آنها نیز به دنبال تولید صندوق صدقات برای خود هستند.
سبحانی‌فر تسلط به مباحث توسعه فناوری ارتباطات و اطلاعات و آشنایی با مسایل بین‌المللی را از نقاط مثبت واعظی دانست و گفت: وی به دلیل تحصیلات تخصصی خود در این زمینه و آشنایی با روابط بین‌الملل می‌تواند به معرفی بهتری از کشور در حوزه ارتباطات در سطح جهانی بپردازد و همچنین از روابط بین‌الملل در این زمینه به خوبی بهره‌گیری کند.
وی به برخی از رئوس برنامه‌های واعظی اشاره کرد و گفت: شناسایی راه‌حل‌های مناسب در زمینه رفع کاستی‌های حوزه فناوری اطلاعات، برنامه‌ریزی حول محور سند چشم‌انداز، آشنایی با شبکه ملی مخابرات و راهکارهایی برای توسعه آن مسئله‌ای که مورد توجه رهبر انقلاب است، توجه به مسایل مربوط به اینترنت پرسرعت با تقویت نظارت و حاکمیت و کمک بخش خصوصی، ارایه فضای اینترنتی برای کسب و کار خانگی و اهمیت آن در چرخه اقتصادی کشور در زمینه توسعه الکترونیک و سرمایه‌گذاری مباحث زیرساختی آن، توسعه و فناوری اطلاعات و توجه به مشارکت بخش خصوصی و تقویت این حوزه در وزاتخانه‌ها، همکاری بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی که تا امروز مورد غفلت قرار گرفته است.
سبحانی فر گفت: ارایه خدمات شرکت‌های پستی به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته و توجه به مطالبات مردم در برابر اپراتورها و برطرف کردن خلأ قانونی آن به منظو ر رفاه حال شهروندان به ویژه خدمات الکترونیکی برای رسیدن به دولت، بانکداری و آموزش الکترونیکی از مهمترین رئوس برنامه‌های وی است.
این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت حضور ایران در بخش‌های بین‌المللی ارتباطات و اجلاس‌های بین‌المللی در این زمینه افزود:‌جای تاسف بود که در اجلاس اخیر ارتباطات جهانی، سازمان ارتباطات ایران حضوری کم‌رنگی داشت و به نظر می‌رسد در شرایطی که تحریم‌ها علیه کشورمان وجود دارد، فعالیت در این سازمان‌ها و حضور پررنگ در سازمان‌های بین‌المللی می‌تواند موثر باشد.
سبحانی‌فر گفت: توسعه صنعت و تحقیقات ارتباطات توسعه صنایع کشور از دیگر مباحثی است که با حمایت از تولید ملی و نوآوری بومی و شرکت‌های دانش‌بنیان با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت پارک‌های الکترونیکی در راستای کاستن از تحریم‌ها مهم بوده و سهم قابل توجهی از ترانزیت کشور را که به گفته بسیاری از همسایگان ایران موقعیت استراتژیک ایران در این مقوله بسیار مهم است را محقق کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر