در حال خواندن
مخابرات فعلا هزینه راه‌اندازی سرویس ADSL نمی‌گیرد
0

به گفته معاون ارتباطات شرکت مخابرات، مصوبه اخیر سازمان تنظیم مقررات در خصوص تعرفه سرویس ADSL منطقی است و دریافت هزینه رانژه از مشترکان می‌تواند یک مزیت رقابتی برای شرکت‌ها باشد.
نود آی سی تی – داوود زارعیان با بیان این مطلب گفت: در تمام دنیا سرویس‌دهندگان اینترنتی از انواع شیوه‌های ارایه سرویس حجمی و دریافت آبونمان ماهیانه استفاده می‌کنند که این موضوع در ایران نیز رایج است.
وی افزود: براساس مصوبه سازمان تنظیم مقررات شرکت‌ها می‌توانند از مشترکان بابت رانژه و تخلیه خطوط پول دریافت کنند، که این موضوع خود می‌تواند عاملی برای ایجاد رقابت بیشتر شود.
وی با بیان اینکه مخابرات در مقاطع خاص از مشترکان بابت راه‌اندازی سرویس شاید از مشترکان پول دریافت کند گفت:‌در حال حاضر برنامه‌ای برای دریافت این پول از مشترکانمان نداریم.
وی در خصوص دریافت هزینه از شرکت‌های PAP افزود: کار رانژه توسط پیمانکاران بیرونی برای مخابرات انجام می‌شود و مخابرات بابت هر خط بین ۳ تا ۵ هزار تومان هزینه پرداخت می‌کند و ما نمی توانیم به خاطر سوددهی بیشتر سایر شرکت‌ها از جیب هزینه پرداخت کنیم.
وی بیان کرد: شرکت‌های PAP‌ نیز می‌توانند این پول از مشترک بگیرند یا از جیب بدهند و از آنجا که یک مشترک در طول یک سال نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان به شرکت‌ها می‌پردازد پرداخت هزینه ۵ هزارتومان برای یک سال به کسی صدمه نمی‌زند.
وی در خصوص اینکه آیا از نظر مخابرات موضوع رانژه تمام شده است، گفت:‌از اول هم ما مشکلی در این باره نداشتیم و شرکت‌های PAP‌ نیز با مخابرات موافق بودند و در حال حاضر هم ما به قانون ابلاغی رگولاتوری احترام می‌گذاریم.
زارعیان با بیان اینکه در حال حاضر سرویس ADSL سوددهی زیادی برای مخابرات ندارد گفت: سرمایه‌گذاری در سرویس اینترنت پرسرعت در دراز مدت با توجه به سرویس‌های زیادی که می‌توان روی این شبکه ارایه داد قطعا سرمایه‌گذاری در این شبکه را اقتصادی خواهد کرد.
معاون ارتباطات شرکت مخابرات گفت:  یکی دیگر از موضوعاتی که سرمایه‌گذاری در ارایه سرویس‌ ADSL را به صرفه می‌کند کاهش هزینه‌های نگهداری به واسطه افزایش ضریب نفوذ است و هر چقدر تعداد مشترکان زیاد شود هزینه‌های جاری ADSL‌هم کاهش می‌یابد.
 

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر