در حال خواندن
سازمان‌های نظارتی مراقب بده بستان‌های رفاقتی باشند
1

همانطور که همگان می‌دانند از دیرباز اپراتورهای تلفن همراه آرزوی ورود به صنعت پرداخت کشور را در سر می‌پرورانند، که این میزان از عطش نیز به واسطه تراکنش‌های خرد و کلانی است که مشتریان اپراتورهای تلفن همراه روزانه انجام می‌دهند.
به گزارش نود فناوری، با تغییر مدیرعامل اپراتور دوم تعدادی از مدیران لایه‌های ارشد و میانی از این اپراتور جدا شدند که به عنوان مثال می‌توان از محمود طلایی معاون فروش ایرانسل در زمان مدیرعاملی علیرضا قلمبر دزفولی یاد کرد. او پس از جدا شدن از تیم ایرانسل با حضور در شرکت فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک نیوار به عنوان رییس هیات مدیره این شرکت گویا برنامه‌های بزرگی برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های صنعت پرداخت الکترونیک کشور دارد.
در حال حاضر شرکت نیوار توانسته در خرداد ماه امسال با دریافت مجوز پرداخت یاری به صنعت پرداخت کشور ورود کند و به واسطه رابطه‌های قوی که در اپراتورهای تلفن همراه کشور دارد خدمات مختلف آنها را را ارائه دهد.
در حال حاضر نیوار مدعی است که راهی برای انتقال وجه، پرداخت آنلاین و همچنین ایجاد حساب کاربری برای نمایندگی‌ها و سرویس‌های سفارشی و متناسب با کسب‌وکار مشتریان خود ارایه داده است.
حال اینکه ایرانسل با سهامداری در شرکت‌هایی شبیه به نیوار و ارایه خدمات خود به صورت خاص آن هم به مدیران سابق ایرانسل که در این شرکت اکنون دارای سمت هستند سوال برانگیز است.
در حال حاضر بر اساس اطلاعات روزنامه رسمی به استناد صورتجلسه هیئت مدیره مورخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ محمود طلائی (معاون فروش و توزیع سابق شرکت ایرانسل) به شماره ملی ۰۳۸۳۶۷۱۱۰۸ به نمایندگی از شرکت ویستا ارتباطات پیشرو به سمت رئیس هیئت مدیره، محمد خلج قاسم آبادی به شماره ملی ۰۰۶۹۶۲۷۸۰۰ به سمت نایب رئیس مدیره، روح اله رضائی به شماره ملی ۰۰۷۹۴۸۷۸۷ به سمت عضو هیئت مدیره، آقای حسام خواجه‌پور به شماره ملی ۰۰۶۸۲۹۴۱۴۱ به سمت مدیر عامل و عضو هیئت مدیره و آقای حامد باقرنژاد احمدنیان به شماره ملی ۰۰۶۱۷۳۶۵۷۰ به سمت عضو هیئت مدیره انتخاب شدند.

همانطور که در اسامی درج شده در فوق دیده می‌شود اسامی حسام خواجه‌پور و حامد باقر‌نژاد احمدنیان نیز که از نمایندگان و توزیع کنندگان اصلی شارژ ایرانسل هستند نیز دیده می‌شود. اینکه این اسامی در کنار هم قرار گرفته‌اند به نظر می‌رسد برنامه‌ای بلندمت برای این شرکت ریخته شده و قرار است با استفاده از ارتباطاتی که این افراد در حوزه‌های مختلف دارند به زودی تحولات بزرگی در صنعت پرداخت به گوش  بخورد.
یکی از شایعات دیگری که این روزها به گوش می‌رسد گویا قرار است آقازاده، تازه از فرنگ برگشته سید ابوطالب نجفی مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک  که زیرمجموعه بانک مرکزی نیز است، به عنوان سهامدار و عضو هیات مدیره در شرکت نیوار مشغول به فعالیت شود تا حلقه مفقوده در نظام بانکداری کشور نیز به واسطه این حضور تکمیل شود.
در عین حال قطعاً تاسیس شرکت‌هایی از این دست فی نفسه مشکلی ندارد، اما اینکه برخی خدمات خاص در سریع‌ترین زمان ممکن به برخی از شرکت‌ها و افراد داده می‌شود آن هم در شرایطی که کشور نیاز به توسعه بازار کار دارد موضوعی است که به نظر می‌رسد دستگاه‌های ناظر و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ باید مراقبت کنند که خدایی ناکرده ارایه این انحصارها موجب فساد نشود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.
  • Sa
    ۱۳۹۹-۰۶-۱۹ در ۱۱:۴۲

    شرکت نیوار تعطیل شده و پول و حقوق پرسنل را پرداخت نمیکند دادگاه هم هیچ کاری انجام نمیدهد

ارسال یک نظر