در حال خواندن
راه‌اندازی کابل‌ زیردریایی جدید با مشارکت ایران و امارات
0

در حالی که قرار بود با تخلیه آخرین ظرفیت‌ها، کابل خاطره‌انگیز جاسک فجیره برای همیشه از مسیر اینترنت ایران بیرون ‌رود، عضو هیات مدیره زیرساخت در این باره گفت: کابل جدیدی در مسیر کابل قدیمی برای اتصال با کشورهای خلیج فارس کشیده خواهد شد.
به گزارش فارس، احمد پورنگ‌نیا از تجدید مسیر کابل جاسک‌ فجیره خبر داد و افزود: کابل جدیدی در مسیر کابل قبلی بین این دو منطقه کشیده خواهد شد.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: این کابل بین شرکت ارتباطات زیرساخت ایران و شرکت اتصالات امارات کشیده خواهد شد.
وی در خصوص ضرورت و علت تجدید این مسیر ارتباطی بیان کرد: کابل جاسک فجیره و مسیر این کابل، ارتباط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس را برقرار می‌کند.
پورنگ‌نیا افزود: البته جاسک فجیره تنها مسیر اتصال ایران با کشورها حوزه خلیج فارس نیست بلکه ایران به عربستان و امارات از طریق کابل جاسک فجیره و با عمان و قطر از طریق کابل فالکون وصل است.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرد: از آنجا که ما نیز می‌‌خواهیم با کشورهای حوزه خلیج فارس ارتباط داشته باشیم و نیز با توجه به تمایل طرف خارجی تصمیم به انجام این کار گرفته شد.
وی در خصوص اینکه گفته می‌شد به کابل جاسک فجیره نیازی نیست و ظرفیت این کابل تخلیه شده، گفت: درست است که عملاً کابل جاسک فجیره را تخلیه کرده‌ایم اما بیشتر تخلیه ظرفیت بوده به این معنا که دیگر ظرفیت اینترنت را از این کابل نمی‌گیریم.
 
نصب کابل زیردریایی جدید توسط آلکاتل در خاورمیانه
شرکت آلکاتل – لوسنت از سوی کنسرسیوم مخابراتی BBG مسوولیت نصب کابل زیردریایی جدیدی را در منطقه خاورمیانه بر عهده گرفته است.
 این کابل هند، خاورمیانه و شرق آسیا را به یکدیگر متصل کرده و ارتباطات اینترنتی و مخابراتی را بین این مناطق تسهیل می کند.
این کابل ۸۰۰۰ کیلومتری عمان، امارات عربی متحده، هند، سری لانکا و مالزی را با کابلی که با فناوری ۱۰۰G طراحی شده به یکدیگر متصل می کند. انتظار می رود استفاده از این خدمات از سال ۲۰۱۴ امکان پذیر شود.
کنسرسیوم یاد شده موسوم به Bay of Bengal Gateway متشکل از Vodafone Group،  Dialog Axiat، اتصالات، Reliance Jio Infocomm، Omantel و Telekom Malaysia است.
کابل یاد شده ظرفیت ارتباطات اینترنتی و مخابراتی را به میزان چشمگیری افزایش داده و پهنای باند مناسبی را در اختیار شرکت های تجاری قرار خواهد داد. این امر با درخواست های رو به تزاید صاحبان مشاغل و همین طور کاربران خانگی تناسب دارد. شهرهایی که این کابل از آنها عبور می کند عبارتند از برکه در عمان، فجیره در امارات، بمبئی و چنای در هند، رتمالانا در سری لانکا و پنانگ در مالزی و در نهایت سنگاپور.
ر

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر