در حال خواندن
پژوهشگران ایرانی گوشی تلفن ثابت آندرویدی ساختند
0

محققان پژوهشگاه فضای مجازی کشور موفق به طراحی و ساخت نمونه مهندسی پایانه تلفنی مبتنی بر IP با امکان استفاده از سیستم عامل آندرویید شدند.
نود آی سی تی – پروژه “طراحی و ساخت نمونه مهندسی پایانه تلفنی مبتنی بر IP” توسط پژوهشگران گروه ارتباطات ثابت پژوهشکده فناوری ارتباطات پژوهشگاه فضای مجازی اجرا شده و محصول نهایی آن با عنوان  “IP& VIDEO PHONE” آماده عرضه به صنعت تولید تجهیزات مخابراتی کشور است.
این نمونه مهندسی با در نظر گرفتن ویژگی هایی در جهت تجاری سازی و بومی سازی، با تاکید بر افزودن امکانات و قابلیت های مناسب که باعث برتری این تلفنها نسبت به مدلهای مشابه موجود در بازار می شود، ساخته شده است و پژوهشگاه فضای مجازی اعلام کرده ضمن تعامل با شرکت­ها و سازندگان تجهیزات مخابراتی، از مشارکت با شرکت­های توانمند در جهت تولید و بومی­ سازی این محصول استقبال می کند.
این محصول امکان استفاده از سیستم عامل آندروید و امکان به روز کردن برنامه های کاربردی وابسته به آن را دارد، همچنین برای افراد عادی جامعه که دانش به کارگیری کامپیوتر و امکانات اینترنتی را ندارند به آسانی قابل استفاده است.
دستگاه تلفن اینترنتی دارای قابلتهای بالای شبکه، استفاده از فناوری PoE و استفاده از نیروی مستقل از منابع انرژی برای مواقع قطع برق، بخصوص برای تماسهای اضطراری و شرایط بحرانی است؛ همچنین امکان اضافه کردن ماژول WiFi و استفاده از نمایشگر گرافیکی برای هر دو تلفن صوتی و تصویری و امکان طراحی GUI مورد درخواست مشتری از دیگر امکانات این نمونه مهندسی است.
تلفن اینترنتی IP & VIDEO PHONE ها امکان ارتباط صوتی و تصویری همزمان و دوطرفه را برقرار کرده و دارای دوربین، نمایشگر رنگی و لمسی، هدست و اسپیکرفون هستند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر