در حال خواندن
رئیس مرکز ملی فضای مجازی عنوان‌کرد: تاثیر بسزای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت بر روان جامعه و زندگی روزمره
0

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: استفاده از هوش مصنوعی در حوزه سلامت، بر زندگی روزمره و روان مردم تاثیر مثبت دارد. فشار بدنه پزشکی کشور را کاهش می‌دهد و صرفه‌جویی در منابع دولت را در پی دارد.

رویداد ملی هوش مصنوعی و سلامت صبح امروز (چهارشنبه) با حضور «امین آقامیری» دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی آغاز به کار کرد.

آقامیری در این رویداد گفت: هوش مصنوعی مساله مهمی از منظر تغییراتی است که در دهه آینده با آن مواجه خواهیم شد. فناوری‌های پایه توسط برخی از متخصصان این حوزه خاص شکل گرفته است، اما توسعه آن نیاز به این دارد که همه دست به دست یکدیگر دهیم و این موضوع را به زندگی روزمره مردم وارد کنیم.

وی افزود: بررسی کشورهای دیگر نشان می‌دهد سه رویکرد در حوزه هوش مصنوعی و سلامت وجود دارد؛ برخی کشورها تمرکز خود را بر پژوهش‌های بنیادی این حوزه گذاشته‌اند؛ گروهی دیگر بر پژوهش‌های کاربردی تمرکز کردند و برخی کشورها از انتهای زنجیره شروع کرده و در حال استفاده از خدمات هستند.

آقامیری بیان‌داشت: سیاستی که کشورها برای پیشبرد امور خود در این حوزه در پیش می‌گیرند، یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که باید از یک مسیر واحد در کشور شکل‌ بگیرد و پیگیری شود.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه تکلیف کرده که برنامه ملی توسعه هوش مصنوعی توسط بازیگران صحنه تهیه و در شورای عالی فضای مجازی تصویب شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: هوش مصنوعی بر زندگی روزمره مردم و روان جامعه تاثیر مستقیم دارد و از این جهت موضوع نادری است که باید به درستی بررسی شود. نهادهای مختلف باید با کمک یکدیگر کاری کنیم که خودمراقبتی میان مردم شکل بگیرد، تداخلات دارویی و بیماری‌های عروقی کمتر شود و در نهایت مصرف‌کننده‌ای که سواد پزشکی ندارد زندگی راحت‌تری را تجربه کند.

وی تصریح‌کرد: این موضوع برای همه بخش‌های درگیر با حوزه سلامت منفعت دارد. مصرف‌کننده از مزایای آن منفعت می‌برد. از طرف دیگر سطح بهداشت عمومی افزایش یافته و فشار کمتری به بدنه پزشکی جامعه وارد می‌آید و در منابع دولت نیز صرفه‌جویی می‌شود.

آقامیری اظهار داشت: امروز روز فرخنده‌ای است که صاحبان ایده، سیاستگذاران حوزه بهداشت، مسوولان و نخبگان دانشگاه‌های کشور و نیز حاکمیت، زنجیره‌ای را شکل داده‌اند تا هوش مصنوعی و سلامت با یکدیگر همراه شوند. چند ماه پس از این رویداد، مردم آرام آرام نتایج آن را در زندگی خود لمس خواهند کرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر