در حال خواندن
ارسال پیامک‌های مشکوک برای برکناری مدیرعامل مخابرات ایران
1

در چند روز گذشته با نزدیک شدن به مجمع سالیانه شرکت مخابرات ایران حرکت‌های مشکوکی برای از میان برداشتن مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در حال انجام است.
 
نود آی سی تی – برخی از افرادی که هویت‌شان  نامعلوم است اقدام به ارسال پیامک‌هایی با محتوای ” یوسف پور، خسروی و روح اللهی گزینه‌های جایگزینی فیضی” از چهار شماره مختلف ایرانسل به رسانه‌ها، مدیران مخابراتی استان‌ها، مدیران وزارت ارتباطات و برخی از نمایندگان مجلس کرده‌اند.
در تماس با یکی از این شماره‌ها “۹۰…۰۹۳۶۲۱۷″ که اقدام به ارسال پیامکی با محتوای فوق کرده بود هیچ گاه موفق به گفت و گو با مالک این شماره نشدیم و هیچ پاسخی نیز در خصوص منبع اصلی منتشر کننده این اطلاعات بیشتر از همان مطالب پیامک نتوانستیم به دست بیاوریم.
این اتفاقات زمانی جدی‌تر شد که خبرگزاری فارس نیز یک روز پس از ارسال این پیامک‌های به مدیران کشوری و رسانه‌ها اقدام به انتشار خبری مبنی بر ” اختلاف نظر در انتخاب مدیرعامل بزرگترین شرکت بورس ” کرد.
در این خبر آمده است، به رغم مشخص شدن ۵ عضو حقیقی هیات مدیره مخابرات، هنوز نتیجه ای در انتخاب مدیرعامل بزرگترین شرکت بورسی به دست نیامده است.
در پی برگزاری مجامع عادی به طور فوق‌العاده شرکت مخابرات ایران در ۸ فروردین برای انتخاب اعضاء هیات مدیره و افزایش حوزه فعالیت، ۴ شرکت توسعه اعتماد مبین، شهریار مهستان، گسترش الکترونیک مبین، سرمایه‌گذاری استان اصفهان ( سهام عدالت ) به همراه وزارت اقتصاد ( نماینده دولت ) برای ۲ سال به عنوان اعضای هیات مدیره مخابرات انتخاب شدند.
این شرکت در  حالی سال گذشته با فوت مرحوم وفا غفاریان ( رییس هیات مدیره ) مواجه شد که با انتخاب تازه اعضاء حقوقی هیات مدیره مخابرات، ۵ عضو حقیقی هیات مدیره هم مشخص شده اند، اما به دلیل اختلاف نظر در معرفی مدیرعامل، هنوز نتیجه‌ای به دست نیامده و اطلاعات لازم به سازمان بورس ارایه نشده است.
براساس این گزارش، به این ترتیب سید هاشمی و مهردادی (به عنوان رییس و نائب رییس هیات مدیره) به همراه بقایی از طرف سهامدار عمده، عمیدیان (نماینده دولت و معاون پارلمانی وزارت ارتباطات) و روح الهی (نماینده سرمایه گذاری استان اصفهان و مدیرعامل مخابرات استان تهران) ۵ عضو حقیقی هیات مدیره مخابرات را تشکیل داده و نخستین جلسه خود را برگزار کرده‌اند، اما در تعیین و معرفی مدیرعامل به نتیجه‌ای نرسیده‌اند، چرا که از قرار معلوم وزیر ارتباطات موافق ادامه حضور صابر فیضی در سمت مدیرعاملی مخابرات نیست اما سه عضو اصلی هیات مدیره و مالک بیش از ۵۱ درصد سهام مخابرات بر ادامه حضور فیضی به دلیل سابقه حدود ۷ ساله مدیریت وی و کسب نتایج مثبت اصرار دارند.
در این میان برخی معتقدند در صورت ادامه این وضعیت و حتی معرفی مدیرعامل جدید برای مخابرات، سهامداران حقیقی و حقوقی این شرکت بزرگ بورس با چالش‌های تازه‌ای روبرو خواهند شد، چرا که بعد از برگزاری مجمع سالانه ۱۱ اردیبهشت این شرکت و تقسیم سود، دوره دیگری از حیات مخابرات در بازار سهام شروع خواهد شد و ممکن است حاشیه‌های مخابرات حتی به نزول شاخص بورس هم منتهی شود. چون هر ریال نوسان قیمت سهام آن به راحتی می تواند یک واحد شاخص بورس را بالا و پایین کند.
چنانچه در خبر فوق دقت کنید در بخشی از خبر به نکته‌ ظریفی اشاره شده مبنی بر اینکه در صورتی که وزیر ارتباطات نتواند نقشی در تعیین مدیرعامل مخابرات داشته باشد این شرکت که با توجه به تغییراتی که به واسطه طرح‌های دولت همچون یکسان‌ سازی کدهای بین شهری و تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت پیش رو دارد با چالشی جدی به نام وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات در آینده روبرو خواهد بود.
برخی از مفسران این اتفاقات را در راستای تصمیم به تغییرات جدی اخیر در وزارت ارتباطات که گویا تاکنون ناکام مانده بی‌ارتباط نمی‌دانند چرا که اخیرا وزیر ارتباطات تصمیم به جایگزینی برخی از مدیران ارشد این وزارت خانه و تغییر مدیرعامل اپراتور سوم داشت که گویا به دلیل برخی واسطه‌گری‌ها موضوع کاملا منتفی شد.
در عین حال یکی از سوالات اساسی که در این بین مطرح است، چگونگی سهم خواهی وزارت ارتباطات از شرکت تازه خصوصی شده مخابرات است چرا که براساس قوانین، دولت نمی‌تواند در تعیین و یا برکناری مدیران عامل شرکت‌های خصوصی نقش داشته باشد.
حال با وجود این قانون و انتشار خبری مبنی بر مخالفت وزیر ارتباطات با حضور صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات توسط خبرگزاری فارس سوال اصلی که ایجاد می‌شود این است که چرا وزارت ارتباطات تاکنون اقدام به ارایه پاسخی مناسب به  این خبر نکرده است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۲-۱۰ در ۰۹:۴۲

    اعضای جدید باهر سلیقه و به طریقی که انتخاب میشوند باید مدیرعامل را خود انتخاب نمایند

ارسال یک نظر