در حال خواندن
آمار استفاده از اینترنت پرسرعت و وایمکس تشریح شد
0

طبق آخرین آمار ارایه شده از سوی رگولاتوری تعداد پورت‌‌های منصوبه در ۶ ماه ابتدای سال ۹۱ به ۳ میلیون‌ و ۸۷۷ هزار و ۸۶۸ پورت رسیده که از این تعداد ۲ میلیون‌و‌۴۶۹ هزار و ۵۶۷ پورت دایر و زیر بار رفته است.
نود آی سی تی – حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات با اشاره به اینکه تا پایان شهریورماه امسال شرکت‌های ندا در سطح کشور توانسته‌اند ۵۵۷ شهر را تحت پوشش اینترنت قرار دهند، گفت:در حال حاضر ۱۱ شرکت دارای پروانه PAP تعداد ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۶۱۸ پورت منصوبه داشته که از این میزان یک میلیون و ۴۶۵ هزار و ۶۳ پورت دایر و در اختیار کاربران قرار گرفته که نشان از رشد ۱۵ درصدی را برای بخش خصوصی به همراه دارد.
وی افزود:شرکت مخابرات ایران نیز در حال حاضر یک میلیون‌ و ۶۶۹ هزار و ۲۵۰ پورت منصوبه داشته که از این میزان یک میلیون و یک هزار و ۵۰۴ پورت آن دایر و توسط کاربران در حال بهره‌برداری است.
رضوانی در ادامه تعداد شهر‌های تحت پوشش مخابرات را ۱۱۱۲ شهر اعلام کرد و گفت:عملکرد این اپراتور در ۶ ماهه سال جاری رشد ۲۲ درصد را نشان می‌دهد.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات افزود: درحال حاضر چهار شرکت دارای پروانه WIMAX جمعا ۵۹۵ هزار و ۸۶۸ مشترک را در ۱۴۳ شهر تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار داده‌اند که در مقایسه با آمار ابتدای سال این اپراتور‌ها که ۳۸۷ هزار و ۲۷۴ پورت گزارش شده بود از رشد ۵۴ درصدی برخوردار بوده است.
بنابراین گزارش، طبق اهداف مدنظر در برنامه پنجم توسعه باید تا پایان سال ۹۵ بیش از ۶۰ درصد ارتباطات خانگی و ادارات به اینترنت پرسرعت تجهیز شوند که براین اساس باید حداقل ۱۲ میلیون پورت پرسرعت در کشور نصب و راه اندازی شود.
به گزارش تلنا، این در حالی است که بنا به گفته وزیر ارتباطات در حال حاضر۷۰ درصد ظرفیت وایمکس کشورهمچنان خالی است و در تمامی استان‌های کشور ظرفیت کافی برای واگذاری ADSL وجود دارد اما این خطوط پرسرعت بدون تقاضا معطل مانده‌اند. با این شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد شمار کاربران خطوط اینترنت پرسرعت دو فناوری ADSL و وایمکس در کشور از بیش از ۱.۵ میلیون نفر فراتر نرود و ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در کشور به عدد ۵ درصد هم نرسد چه برسد به ۶۰ درصد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر