در حال خواندن
۱۸۵میلیارد تومان برای توسعه ارتباطات روستایی منظور شد
0

به گفته معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۱۸۵ میلیارد تومان در بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور برای توسعه ارتباطات روستایی منظور شده است.
نود آی سی تی – عبدالمجید غریب رضا، در مورد محل تامین اعتبار یاد شده، گفت: سه درصد درآمد شرکت هایی که از دولت پروانه فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گرفته اند، برای توسعه ارتباطات روستایی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در بند ۱۰ بودجه سال ۹۲، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده شد با تصویب دولت درآمد حاصله از تکالیف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف و برنامه‌های خدمات عمومی اجباری و پایه (USO) با اولویت روستایی و کمک به تقویت دفاتر موجود و ایجاد دفاتر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات روستایی( ICT‌روستایی) به صورت جمعی – خرجی و با استفاده از مشارکت اپراتورها به مصرف برساند.
 
تغییر مکانیزم تخصیص اعتبار ات توسعه ارتباطات روستایی
معاون وزیر ارتباطات از تغییر مکانیزم تخصیص اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی در سال جاری خبر داد و گفت: امسال این اعتبارات بدون واریز به حساب خزانه، به طور مستقیم به حساب پروژه های خدمات عمومی اجباری ( USO) واریز می شود.
غریب رضا افزود: در بند ۱۰ بودجه ۹۲ با مجوز از دولت که در صحن علنی مجلس نیز تصویب شد، در نظر داریم منابع مورد نیاز پروژه USO را با مکانیزم اجرای جدیدی که سرعت عملکرد را بالا ببرد به اجرا در بیاوریم.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد این مکانیزم جدید گفت: تاکنون رویه به این شکل بود که سه درصد درآمد های دریافتی از اپراتورها، نخست به حساب خزانه واریز و سپس از طریق مکانیزم تخصیص هزینه می شد.
غریب رضا ادامه داد: این رویه باعث شده بود که اعتبار با تاخیر و به صورت ناقص و کاهش یافته به دست مجریان برسد و این امر باعث تاخیر در اجرای پروژه ها می شد.
وی گفت: در سال ۹۱ حدود ۱۶۰ میلیارد تومان به حساب خزانه واریز کردیم که ۳۸ میلیارد تومان آن که رقم ناچیزی بود، بازگشت، اما امسال براساس مصوبه جدید، کل اعتبار را که ۱۸۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است مستقیم دریافت و برای توسعه ارتباطات روستایی استفاده می‌کنیم.
وی افزود: با مکانیزم جدید توسعه ارتباطات روستایی امیدواریم، بتوانیم این عقب ماندگی را جبران کنیم و در سال ۹۳ روستای فاقد ارتباط مخابراتی نداشته باشیم.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر