در حال خواندن
کارکنان مخابرات در انتخاب نماینده خود دقت کنند
0

کارکنانی که پیرو فراخوان با پرکردن ‌فرم مشارکت، تقاضای انتقال سهام ترجیحی و یا همراه اول خود به شسکام را اعلام کرده‌اند، می‌توانند در انتخابات مرداد ماه، شرکت کنند. در این صورت، این دسته از کارکنان بعد از برگزاری انتخابات و تعیین نماینده خود در هر شرکت، به آنان وکالت می‌دهند تا ضمن شرکت در جلسات به صورت تام الاختیار در امور مربوطه، مشارکت و تصمیم گیری کنند.
نود آی سی تی – علی مطهری، قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، با بیان این مطلب گفت: با توجه به مراحل جذب سرمایه کارکنان تا سقف ۶۰ درصد و همچنین ۴۰ درصد سهام ممتاز آن براساس پیش نویس اساسنامه این شرکت که در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار دارد، تصمیم بر آن شد تا با تشکیل کمیته‌ای متشکل از افراد ذیصلاح و خبره، مقدمات کار را فراهم کنیم.کمیته ای با عنوان ” کمیته مرکزی راهبردی و ساماندهی شسکام ” تشکیل شد که اعضای آن عبارتند از: ‏مدیران دفتر حراست، دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، دفتر روابط عمومی و امور بین الملل، معاونت سهام و واگذاری شرکت‌ها، دفتر حقوقی و معاونت اداری و مالی مدیرعامل که ریاست این کمیته را برعهده دارد.
وی، اجرای امور مربوط به برگزاری انتخابات در مجموعه شرکت مخابرات ایران و شرکت های استانی ( به منظور انتخاب نمایندگان منتخب کارکنان)، مدیریت و ساماندهی شسکام تا قبل از برگزاری مجمع عمومی را وظیفه این کمیته دانست و گفت: هم اکنون در مرحله برنامه‌ریزی برای انجام مقدمات مربوط به برگزاری این انتخابات هستیم.
مطهری درباره انتخابات در استان‌ها گفت: قرار است در هر استان یک نفر به عنوان مجری، کمیته‌ای مشابه کمیته مرکزی راهبردی و ساماندهی شسکام، را به نمایندگی از طرف شرکت مخابرات ایران، تشکیل دهد؛ که وظیفه این کمیته در استان‌ها برگزاری انتخابات است.
قائم مقام مدیرعامل، با اشاره به اینکه از هر استان یک نفر به عنوان نماینده انتخاب می‌شود که تعداد آنها با نمایندگان شرکت مخابرات ایران و شرکت ارتباطات سیار به ۳۲ نفر خواهد رسید، افزود : وظیفه آنان شرکت در جلسات کمیته مرکزی راهبردی و ساماندهی شسکام به منظور تعیین اعضای هیات مدیره و برگزاری مجمع، خواهد بود.
وی در این زمینه به تمامی کارکنان پیشنهاد کرد که نماینده‌ای را انتخاب کنند که سابقه ای موفق در زمینه های اقتصادی و فنی و حقوقی داشته باشد. اگر آنان، افراد برگزیده توانمندی باشند، مطمئنا افراد توانمند و قوی را در زمینه های فنی، حقوقی و اقتصادی به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب خواهند کرد و این به سود تمامی ذینفعان خواهد بود.
مطهری نحوه آورده سرمایه مخابرات به عنوان ۴۰درصد را تشریح کرد و گفت: مخابرات هم به عنوان سهامدار ۴۰درصدی شسکام تحت عنوان سهام ممتاز، دو نفر را به عنوان عضو هیات مدیره انتخاب خواهد کرد و نوع آورده سرمایه مخابرات چه نقدی و چه غیرنقدی، در مجمع مشخص خواهد شد.
قائم مقام مدیرعامل در مورد امکان خرید سهام شسکام توسط کارکنان رسمی و غیر رسمی، که موفق به مشارکت نشده اند گفت: بعد از تشکیل شسکام این کار انجام می‌شود، در ابتدا شسکام با سرمایه گذاری کارکنان دارای سهام ترجیحی به عنوان ۶۰درصد و مخابرات به عنوان ۴۰درصد، تشکیل می شود و تصمیم گیری برای افزایش سرمایه به هر شکل در شسکام به عهده مجمع شسکام است.
وی با اشاره به حمایت شرکت مخابرات ایران از شرکت شسکام افزود :از آنجا که فلسفه وجود مخابرات در این بخش افزایش میزان توفیقات در شسکام است، تمامی کارهای مخابرات به غیر از سیاست‌گذاری به این شرکت منتقل خواهد شد. شرکت مخابرات ایران در تشکیل شسکام به گونه ای است که چون منافع شرکت مخابرات ایران در شسکام وجود دارد؛ لذا تمام کوشش مخابرات هدایت شرکت شسکام به سمت پیشرفت و سوددهی بیشتر وجلب رضایت سهامداران است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر