در حال خواندن
مدیرعامل زیرساخت از پرداخت خسارت واهمه ندارد
5

موضوع مهمی که در جریان قطعی اینترنت مطرح می‌شود، خسارت وارد شده به شرکت‌های اینترنتی به‌عنوان ارایه‌کننده سرویس و کاربران در زمان این قطعی‌هاست؛ این موضوع در توافقنامه سطح سرویس یا SLA مشخص شده که قرارداد تضمین و تامین میزانی معین از کیفیت خدمات از سوی شرکت سرویس‌دهنده برای شرکت سرویس‌گیرنده یا کاربر است.
نود آی سی تی – اینترنت کشور هر از چند گاهی به دلایل مختلفی دچار اختلال شده و کاربران و ارایه‌دهندگان خدمات اینترنتی را با مشکلات مختلفی مواجه می‌کند؛ طی سال‌های گذشته عوامل متعددی به قطعی و کندی اینترنت منجر شد که مهم‌ترین آن قطعی فیبرنوری است و در مواردی هم کوتاهی برخی شرکت‌های اینترنتی و یا مشکلاتی که به خود کاربر مربوط بوده است؛ در هر حال قطعی و سرعت اینترنت در ایران همواره مورد انتقاد بوده است.
لزوم پرداخت خسارت به شرکت‌های طرف قرارداد با مخابرات توسط مخابرات و در طرف مقابل پرداخت خسارت به کاربران توسط شرکت‌ها در زمان قطعی موضوعی است که بارها به آن اشاره شده است و بعضا شرکت‌های اینترنتی تاکید کردند که تاکنون خسارتی در این مواقع از سوی مخابرات به آنها پرداخت نشده و این روند یک طرفه بوده و فقط آنها به کاربران خود خسارت می‌پردازند که البته این امر باید کاملا بررسی شود.

چه جالب، که شرکت‌های اینترنتی حاضر شدند یک طرفه خسارت مردم را بپردازند، لطفا اسامی این شرکت‌ها را اعلام بفرمایید تا ما مستقیما از آنها تقدیر کنیم.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال که آیا هر میزان خسارت قطعی اینترنت که از جانب زیرساخت بوده به شرکت‌ها پرداخت شده است، گفت: اگر بررسی شود و به این نتیجه برسیم که قطعی به دلیل مشکلی در زیرساخت و علت قطعی در زیرساخت بوده، خسارت به شرکت مربوطه پرداخت شده و می‌شود.
محمود خسروی افزود: موارد قطعی در بخش بین‌المللی نیز به همان میزانی که قطع شود و براساس قرارداد منعقد شده، هزینه‌اش دریافت می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که یک کاربر در زمان قطعی باید به کجا مراجعه کند، گفت:‌ کاربر باید به رگولاتوری مراجعه کرده و از طریق بخش مربوطه در سایت رگولاتوری این موضوع رامطرح کند تا بعد از بررسی رگولاتوری دلیل قطعی مشخص شود که عامل قطعی در حوزه دسترسی یا زیرساخت و یا در حوزه دیگر بوده است تا پس از آن خسارت مربوطه پرداخت شود. اگر در حوزه زیرساخت قطعی باشد و عامل قطعی شرکت زیرساخت باشد ما خسارت را پرداخت می‌کنیم.

چقدر خوبه که جناب خسروی دوست دارند هزینه خسارت‌ها را بپردازند اما اینکه کاربران بخواهند برای هر مورد قطعی شخصا وارد عمل شده و نسبت به گرفتن حقوق اولیه خود اقدام کند قطعا شایسته نیست و بهتر است براساس شریعت اسلامی در صورت بروز چنین مشکلاتی خود شرکت‌ها اقدام به پرداخت یا جبران خسارت کاربران اینترنت کشور کنند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۰-۱۲-۲۲ در ۰۷:۰۸

    بله منم اگه قرار بود از بیت المال خسارت بدم معلومه که واهمه نخواهم داشت

  • ناشناس
    ۱۳۹۰-۱۲-۲۲ در ۰۷:۰۸

    آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است

  • ناشناس
    ۱۳۹۰-۱۲-۲۲ در ۰۷:۱۰

    به این می گن مدیریت دروغ رو اونقدر بزرگ می گن که خودشون هم باورشون می شه

  • ناشناس
    ۱۳۹۰-۱۲-۲۲ در ۰۷:۱۲

    شیطونه می گه یه نهضت شکایت از اینترنت در سایت رگولاتوری راه بندازیم یا نه شاید بهتر باشه امضا جمع کنیم که بگیم بابا واقعا اینترنت اوضاعش خرابه

  • ناشناس
    ۱۳۹۰-۱۲-۲۲ در ۰۷:۱۳

    منم موافقم موضوعش به اندازه خلیج فارس مهمه که امضا جمع کنیم اخه چرا فکر می کنین مردم از این چیزها سر در نمی یارن باور کنین ما اعتقاد داریم…

ارسال یک نظر