در حال خواندن
عالی‌رتبه‌ترین مدیر دولت احمدی‌نژاد که وزیر روحانی می شود
0

وی در کارنامه خود عضویت در جهاد سازندگی استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۵۸، عضویت در سطوح فرماندهی سپاه و حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی از سال ۱۳۵۹ تا دی ماه ۱۳۶۶ ، نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره سوم ( از حوزه انتخابیه تبریز) در خرداد ۱۳۶۷ تا خرداد ۱۳۷۱، عضویت در هیات رییسه مجلس سال دوم دوره سوم، عضویت و مخبریت کمیسیون نیرو را دارد.
تعداد زیادی از وزرای دولتهای آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی بار دیگر در دولت روحانی برای کسب رای اعتماد مجلس برای وزارتخانه‌های دولت یازدهم پیشنهاد شده‌اند.
به گزارش «تابناک»، از دولت‌های نهم و دهم که ریاست آن را محمود احمدی‌نژاد بر عهده داشته است، تنها مصطفی پورمحمدی برای وزارت دادگستری دولت یازدهم پیشنهاد شده است. پورمحمدی که از اولین وزرایی بود که از دولت احمدی‌نژاد کنار گذاشته شد، این روزها رابطه چندان مناسبی با رئیس جمهور سابق ندارد. او بعد از چند سال دوری از دولت و حضور در سازمان بازرسی به دولت باز می‌گردد.
سردار حسین دهقان نیز که در مجلس شورای اسلامی مخالفی با وزارت خود نداشت و احتمالا با رای بالایی به وزارت خواهد رسید شش سال در دولتهای احمدی‌نژاد خدمت کرده است. وی پیش از آن هم در دوره وزارت شمخانی ، معاونت وزارت دفاع را بر عهده داشته است. دهقان هم به طور مستقیم از دولت دهم به دولت یازدهم نمی‌آید. وی در سالهای اخیر دبیری یکی از کمیسیونهای مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشته است.
نام یک سردار دیگر یعنی سردار محسن انصاری معاون فعلی بنیاد شهید و امور ایثارگران در روزهای اخیر به عنوان گزینه جدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح شده است که در صورت قطعی شدن نام وی، او از مدیران ارشدی است که با یک پله ترقی از دولت دهم به دولت یازدهم خواهد رفت.
علاوه بر اینها، رفتن یک رزمنده سابق به طور مستقیم از دولت دهم به دولت یازدهم قطعی است. او هم با یک پله ترقی از قائم مقامی وزیر نیرو در دوره احمدی‌نژاد به وزارت نیرو در دوره دکتر روحانی خواهد رسید.
حمید چیت چیان که قائم مقام پرویز فتاح در دولت نهم بود، در حال حاضر مشاور عالی وزیر نیروی دولت دهم و رییس شورای مشاوران وزارت نیرو است و عصر پنج‌شنبه احتمالا با رایی قاطع به وزارت نیرو خواهد رفت.
وی در کارنامه خود عضویت در جهاد سازندگی استان آذربایجان شرقی در سال ۱۳۵۸، عضویت در سطوح فرماندهی سپاه و حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی از سال ۱۳۵۹ تا دی ماه ۱۳۶۶ ، نمایندگی مجلس شورای اسلامی دوره سوم ( از حوزه انتخابیه تبریز) در خرداد ۱۳۶۷ تا خرداد ۱۳۷۱، عضویت در هیات رییسه مجلس سال دوم دوره سوم، عضویت و مخبریت کمیسیون نیرو را دارد.
عضویت در هیات مدیره شرکت توانیر در خرداد ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵، عضویت در هیات مدیره سازمان برق ایران، معاونت وزیر نیرو در امور انرژی از آبان ۱۳۷۲ تا شهریور۱۳۸۴، معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو از آذر ۱۳۸۵ تا تیر۱۳۸۷ ، قائم مقامی وزیر نیرو از شهریور ۱۳۸۴ تا آبان ۱۳۸۹، سمت مشاور عالی وزیر و رییس شورای مشاوران وزارت نیرو از آبان ۸۹ تاکنون، معاونت هماهنگی و نظارت فرایندی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از شهریور ۱۳۹۰ تاکنون از دیگر سوابق کاری وزیر نیرو پیشنهادی دولت یازدهم است.
وزارت نیرو در سالهای اخیر نمونه جالبی از سنت پیوستگی مدیریت تخصصی و فارغ از درگیری‌های سیاسی به وسیله نیروهای رزمنده سابق است. همه، سخنان پرویز فتاح وزیر نیروی دولت نهم را به یاد دارند که صریحا اعلام کرد که جای آبادی را تحویل می‌گیرد. رابطه بین فتاح با وزرای پیشین و بعدی خود نیز خوب بود، که یک نمونه جالب از آن، رایزنی وی برای رای اعتماد مجلس به جایگزین وی یعنی مجید نامجو بود. در حالی که مجلس از تغییر نامجو به وسیله رئیس جمهور ناراحت بود، کمک فتاح باعث شد که نامجو با رای قاطع ۲۱۰ نماینده مجلس به وزارت برسد. این روزها هم، بار دیگر فتاح از قائم مقام پیشین خود برای رسیدن به وزارت حمایت می‌کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر