در حال خواندن
سرمایه گذاری همراه اول در دیجی کالا مطابق ترند جهانی
0

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر خرید بخش عمده ای از سهام شرکت دیجی کالا این غول استارتاپی که گفته می شود بیش از ۹۰ درصد از خرید های اینترنتی در ایران را در اختیار خود دارد توسط شرکت حرکت اول که شرکت سرمایه گذاری ریسک پذیر همراه اول است در فضای مجازی منتشر شده است. در صورت نهایی شدن فرآیند خرید سهام، همراه اول بزرگ ترین سهامدار دیجی کالا خواهد شد. در گزارش پیش رو به بررسی دلایل احتمالی این همکاری می پردازیم.

از آنجا که کار ایجاد و توسعه زیرساخت ها توسط اپراتورهای مخابراتی به پایان رسیده دیگر زمان آن فرا رسیده که اپراتورها برای تامین درآمد و توسعه بخواهند بر بستر زیرساخت های موجود کسب‌و‌کارهای دیجیتال خود را راه اندازی کنند. بنابراین به نظر می رسد یکی از دلایل این اقدام توسط همراه اول قرار گرفتن در این فاز است.

از طرفی با توجه به فرهنگ سازمانی حاکم در شرکتی نوآور مانند دیجی کالا این اقدام همراه اول در خرید سهام عمده از این شرکت می تواند در توسعه مهارت‌های نیروی انسانی و توسعه کسب‌وکار دیجیتال در مجموعه همراه اول نیز موثر واقع شود.

به طور کلی نگاهی به عملکرد اپراتورها در دنیا نیز نشان می دهد یکی از موثرترین راه ها برای حفظ ارزش آن ها و تاب آوری در فضای رقابتی سرمایه گذاری آن ها در استارتاپ های امن است.

اگر از دیدگاه شرکتی مانند دیجی کالا به این موضوع نگاه کنیم هم توسعه استارتاپی در حد و اندازه دیجی کالا همکاری با شرکت های بزرگ به عنوان سرمایه گذار را می طلبد.

 

 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر