در حال خواندن
شورای رقابت تعرفه تلفن ثابت را زودتر افزایش دهد
0

به گفته رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، با توجه به مصوبه شورای رقابت مخابرات نمی‌توانند تا پایان اسفند ماه امسال تعرفه خود را افزایش دهد اما با توجه به شرایط خاص ایجاد شده برای کشور ما درخواست تغییر تعرفه‌ها را به شورای رقابت ارایه داده‌ایم.
نود آی سی تی – سید مصطفی سید هاشمی با بیان این مطلب گفت: موضوع تغییر نرخ ارز و تغییرات ناشی از این موضوع باعث شده تا هزینه‌های جاری مخایرات افزایش یابد و این موضوع در صورت افزایش نیافتن تعرفه‌ها موجب زیان ده شدن شرکت‌های مخابراتی استانی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تعرفه تلفن ثابت در کشور ما نزدیک به قیمت تمام شده است و کوچکترین تغییری در هزینه‌ها موجب زیان مخابرات خواهد شد افزود: این موضوع را با مستنداتی که آماده کرده‌ایم به شورای رقابت ارایه خواهیم داد تا در صورت امکان تعرفه مکالمات تلفن ثابت همانند تمامی خدماتی که در کشور افزایش یافته زودتر از اسفند ماه افزایش یابد.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران در خصوص تغییر تعرفه تلفن همراه گفت: با توجه به رقابتی بودن حوزه تلفن همراه فعلا نیازی به تغییر تعرفه در این بخش نداریم.
سید هاشمی با اعلام افزایش قیمت‌های پیمانکاری و نگهداری شبکه‌های مخابراتی افزود: برخی شرکت‌های مخابرات استانی زیان‌ می‌دهند و تعرفه‌گذار باید همانند سایر حوزه‌ها، تعرفه‌های مخابرات را به‌روز کند.
وی بیان کرد: در شرایط فعلی قیمت‌های پیمانکاری هر روز در صنعت مخابرات رو به افزایش است.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: همچنین قیمت‌ نگهداری‌های مخابرات بسیار افزایش یافته و پیمانکارها با قیمت‌های فعلی حاضر به کار نیستند.
 
قرارداد پیمانکاران مخابرات اصلاح می‌شود
سید هاشمی ادامه داد: برای اینکه پیمانکارهایمان را از دست ندهیم، نگهداری‌ها آسیب نبینند و مردم از نظر سرویس‌دهی به مشکل برنخورند، مدیرعامل شرکت مخابرات پیشنهادی برای تعدیل قیمت‌های پیمانکاری به هیات مدیره ارایه کرده است.
وی ادامه داد: این پیشنهاد به منظور پیدا کردن راهی برای تعدیل افزایش قیمت‌ها است؛ به این معنی که برای مثال قرارداد پیمانکاران مخابرات را درصدی افزایش دهیم که در حال بررسی این پیشنهاد هستیم.
 
چند شرکت مخابرات استانی زیان‌ می‌دهند
سید هاشمی تاکید کرد: مخابرات برای ارایه سرویس به مشترکان نیاز به سرمایه‌گذاری دارد؛ برای سرمایه‌گذاری نیز باید خود را بهینه کند و لازمه بهینه کردن تناسب هزینه و تعرفه خدمات است.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: ۱۰ یا ۱۲ شرکت مخابرات استانی به دلیل همین موضوع زیان می‌کنند و شرکتی که زیان کند نمی‌‌تواند خود را توسعه دهد.
سید هاشمی ادامه داد: زمانی که قیمت کالا برای مثال “سیم” سه برابر می شود، تعرفه نیز باید افزایش یابد؛ در حوزه مخابرات نیز مانند سایر حوزه‌ها تعرفه متناسب با افزایش هزینه، تعیین شود.
وی بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی و دستگاه‌های تعرفه‌گذار باید به این مباحث توجه داشته باشند تا شبکه مخابراتی با این عظمت بتواند روی پای خود بایستد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر