در حال خواندن
شبکه سنجش سرعت اینترنت مهجور ماند
0

با گذشت بیش از یکسال از راه‌اندازی نظرسنجی شبکه سنجش سرعت اینترنت، بیش از نیمی از کاربران اینترنت از این سرویس استفاده نکرده‌اند و کار با آن را ساده نمی‌دانند.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت از سال ۸۷ تاکنون اقدام به راه‌اندازی شبکه سنجش سرعت اینترنت کرده است و در واقع وضعیت بخشی در ارائه خدمات باند پهن به مشترکان را اندازه‌گیری می‌کند.
اما این مرکز در راستای توسعه هر چه بیشتر اینترنت و ضریب نفوذ در کشور نیازمند سامانه‌ای جامع‌تر بود تا بتواند اندازه‌گیری‌ها را با دقت بیشتری انجام دهد و از این حیث نرم‌افزار خارجی MCS را با سرور سنجش راه‌اندازی کرد که نهایتا با تعدد سرویس‌دهنده‌ها در کشور تعداد سرورهای تست خود را به ۱۰ رسانید.
معضل اصلی در این بین خریداری لایسنس برای هر نرم‌افزار خارجی بود که نتیجتا محدودیت را در پی داشت و از این رو اقدام به تولید نرم‌افزاری بود کرد و سازمان فناوری اطلاعات ایران متولی این بخش شد.
نسخه اولیه این نرم‌افزاری که به گفته این سازمان بعد از کار پژوهشی توسعه یافته بود، در سال ۸۹ به صورت آزمایشی روی یکی از سرورها قرار داده شد تا نظارت و ارزیابی از سرویس‌های اینترنتی در کشور داشته باشد و سپس به عنوان نرم‌افزار مرجع در زمینه سنجش سرعت در نقاط مختلف کشور مورد استفاده و بهره‌برداری قرار گرفت.
اما همین مرکز از تاریخ ۲۴ اردیبهشت ماه سال گذشته اقدام به برگزاری نظرسنجی کرد تا میزان آشنایی کاربران از این شبکه تست را جویا شود؛ نظرسنجی هم شامل دو سوال به شرح زیر بود:
• آیا تاکنون از شبکه سنجش سرعت اینترنت استفاده کرده‌اید؟
• استفاده از این سرویس ساده می‌باشد؟
برای هر دو سوال هم، دو گزینه “بله” و “خیر” در نظر گرفته شده که کاربران به راحتی می‌توانند با کلیک بر روی یکی از این گزینه‌ها، در نظرسنجی شرکت کنند.
تا حال حاضر برای سوال اول دو هزار و ۲۲۱ نظر به ثبت رسیده که هزار و ۱۱۷ نفر اعلام کرده‌اند از این شبکه استفاده‌ای نکرده‌اند و در مقابل ۴۹.۷ درصد هم خبر از استفاده و آشنایی خود از این سرویس داده‌اند.

در ارتباط با سوال دوم هم، تاکنون هزار و ۱۶۸ رأی به ثبت رسیده که ۵۰.۱ درصد اعلام کرده‌اند استفاده از این سرویس ساده نیست و ۵۸۳ نفر هم که جمعا ۴۹.۹ درصد از آرا را به خود اختصاص داده‌اند، خبر از ساده بودن استفاده از این سامانه داده‌اند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر