در حال خواندن
سود مزایده‌های الکترونیکی ۳۸ درصد است
0

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از سود ۳۸.۳ درصدی (نسبت به قیمت پایه ) مزایده به شیوه الکترونیکی درقیاس با روش سنتی در یک دوره ۱۰ روزه خبر داد و گفت: سود مزایده نسبت به نرخ پایه در روش سنتی در دوره مشابه ۲۰.۸ درصد بود .
جعفر محمودی در گفت وگو با ایرنا عنوان کرد: در یک دوره ۱۰ روزه مزایده به روش الکترونیکی که از سوی سازمان اموال تملیکی انجام شد ، شاهد استقبال و رشد چشمگیر مزایده بودیم به طوری که در این مدت یک هزار و ۴۳۵ مورد مزایده برگزار شد ، اما تعداد مزایده های (پارتی ) انجام شده به روش سنتی در مدت ۳۰ روزه یک هزار و ۴۳۳ مورد بود یادآور می شود : با توجه به ابلاغ آیین نامه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت و در راستای اجرای فاز دوم سامانه مذکور در دستگاه های اجرایی ، از خرداد ماه امسال مقرر شد، تمامی دستگاه های مشمول برگزاری مزایده در کشور شامل سازمان های ملی، ستاد وزارتخانه ها و اجرایی مستقر در تهران تمامی مزایده های اموال منقول خود را از تاریخ ۱۵ تیرماه سال جاری به طور انحصاری در بستر سامانه مزایده های الکترونیکی دولت به نشانی www.setadiran/eauc انجام دهند. هم اکنون ۳۳۰ دستگاه مشمول استفاده از سامانه مزایده های الکترونیکی دولت هستند. وی با اشاره به این که سود مزایده الکترونیکی دو برابر روش سنتی است ، گفت: اگر کل ارزش پایه مزایده ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شود ، این روش ۱۸ درصد نسبت به روش سنتی برای دولت سود ایجاد کرده است . محمودی معتقداست : با توجه به سود کنونی سامانه این انتظار وجود دارد که تا آخر سال میزان سود ناشی از مزایده به روش الکترونیکی چند ده برابر هزینه های سامانه به عنوان سود در مزایده، عاید دولت شود . رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک میزان مزایده به روش سنتی را ۹۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این درحالی است که در مدت ۱۰ روز رقم مزایده به روش الکترونیکی بر مبنای قیمت پایه اموال تملیکی ۳۰ میلیارد تومان شد. وی توضیح داد: در مزایده به روش سنتی از رقم ۹۷ میلیارد تومان فقط حدود ۲۰ میلیارد تومان و در واقع یک پنجم به فروش رسید و این بدان معنا است که مزایده جدید بازگشت مزایده های قبلی بوده است. رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار کرد: مزایده های انجام شده به شیوه الکترونیکی ۷۳۵ مورد پیشنهاد مشتری داشت که نشان از رشد حدود ۴۸ درصدی نسبت به روش سنتی دارد. وی با بیان این که تعداد شرکت کنندگان در هر دو مزایده ( به روش سنتی و الکترونیکی ) تقریبا مساوی بوده، گفت: این میزان در روش سنتی و الکترونیکی به ترتیب ۲۰۰ و ۲۹۲ مورد بوده است. محمودی عنوان کرد: از مجموع ۷۳۵ مورد مزایده به روش سنتی ۴۱۸ مورد یک نفره بود ، یعنی حدود ۵۶ درصد کاملا رقابتی انجام شده ، این عدد در سامانه الکترونیک ۱۷۱ مورد (۲۳ درصد) شد که این بدان معناست که رقابت پذیری در سامانه الکترونیکی بیش از ۲ برابر سامانه سنتی است . محمودی گفت : از مجموع ثبت نام کنندگان به تعداد ۵۴۶ نفر حدود ۴۰ درصد برای اولین بار در مزایده ثبت نام کرده اند که این امر ناشی از گستردگی سامانه بود . رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیک با اشاره به پراکندگی مزایده گفت : این نوع مزایده ۷۰ شهرستان را در بر گرفته و وجود شهرهایی چون بستان آباد ، فامنین ، برخوار، بوکان ، بناب ، فلاورجان ، دلهران ، گناوه ، مهریز و غیره گواه آن است که شهرستان های کوچک نیز می توانند گواهی امضای الکترونیکی را دریافت کنند و از سویی آنها برای شرکت در فراینده های رسمی و الکترونیکی با معضل روبرو نیستند . وی در ادامه از راه اندازی سامانه مناقصه در نیمه اول شهریور ماه خبر داد و گفت: مناقصه در هفته اول شهریور ماه به کلیه دستگاه ها ابلاغ می شود و از تاریخ راه اندازی ممنوعیت مناقصه به شیوه سنتی خواهد بود. 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر