در حال خواندن
رگولاتوری برای متقاضیان پروانه FCP اطلاعیه صادر کرد
0

رگولاتوری طی اطلاعیه‌ای گفت: شرکت‌هایی که بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای استفاده از امتیازات ادغام پروانه‌ها اقدام به انتقال یا تجمیع پروانه‌ها می‌کنند، باید در فرآیند ادغام به شرایط ذکر شده در مصوبه توجه کنند.
نود فناوری – سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به مصوبه شماره ۲ جلسه ۲۰۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مواردی که متقاضیان دریافت پروانه FCP و استفاده از امتیازات ادغام پروانه‌ها باید به آن توجه کنند را به شرح زیر اعلام کرده است:بر اساس بندهای ۷-۴ و ۷-۵ شرکتی که متقاضی پروانه FCP است باید ۳۵ درصد پروانه‌اش متعلق به یک یا چند شرکت PSTN یا PAP یا ISDP باشد که شرائط مذکور در بند ۷-۵ را در تاریخ ۳۱ خرداد ۹۳، دارا بودند. بنابراین همان شرکت‌هایی که در ۳۱ خرداد ۹۳ مالک پروانه بودند بایستی ۳۵ درصد سهام را داشته باشند. البته بقیه سهام می‌تواند با رعایت سایر شرائط متعلق به دیگران باشد.مطابق تبصره ۶ بند ۷-۵، پروانه‌های متعلق به سهامداران یک متقاضی، برای احراز شرایط بند ۷-۵ متقاضی دیگر قابل استفاده نیست و البته در محاسبه امتیاز تخفیف حق امتیاز براساس ماده ۲۵ مصوبه، هر پروانه معتبر در زمان محاسبه حق امتیاز، قابل استفاده است. در هر صورت پروانه‌هایی که برای بند ۷-۵ استفاده شده‌اند برای تخفیف محاسبه نمی‌شوند.مبنای محاسبه پهنای باند برای جزء الف بند ۷-۵، قراردادهای منعقده حداکثر تا سقف موافقتنامه با رعایت تبصره‌های بند ۷-۵ خواهد بود و با توجه به اینکه شرکت‌ها از وضعیت خود اطلاع دقیق دارند و نحوه محاسبه امتیاز هم کاملا شفاف است لذا نیاز به استعلام از سازمان نیست.در نقل و انتقالات باید دقت شود که مطابق بندهای ۸-۱ و ۸-۲ سهامداری مشترک بین خود FCPها و بین FCPها و Servcoها یا بین FCPها با دیگر دارندگان پروانه بوجود نیاید، مسئولیت رعایت این بندها بعهده متقاضی است و سازمان هر زمان (قبل یا پس از صدور پروانه) متوجه سهامداری مشترک شود ، مطابق مصوبه اقدام خواهد کرد.برای ثبت مشارکت مدنی تا قبل از ۲۴ خرداد ۹۳ فقط ثبت در دفاتر اسناد رسمی به نحوی که پروانه‌ها و سهامداری‌ها بخصوص ۳۵ درصد مربوط به بند ۷-۵ کاملا قطعی باشد کفایت می‌کند ثبت شرکت تجاری و ارائه پروانه‌های موضوع ماده ۲۵ بعد از ۲۴ خرداد تا قبل از صدور پروانه هم امکانپذیر است. نکته مهم این است که کنسرسیوم باید شرایط ورود را تا صدور پروانه حفظ کند.به شرکت‌هایی که قصد دارند پس از دریافت پروانه FCP، در قالب مجموعه‌ای متقاضی دریافت پروانه LTE باشند، توصیه می‌شود تعداد پورت و پهنای باند بالایی در موقع درخواست پروانه FCP داشته باشند چرا که به دلیل محدودیت فرکانس، واگذاری در شرایط رقابتی و با لحاظ کردن شاخصه‌هایی مانند تعداد پورت و پهنای باند انجام خواهد شد.براساس این اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مطابق با مصوبه کمیسیون از هرگونه تجمیع و ادغام که باعث تشکیل اپراتورهای قوی شود بطور عام و یکسان حمایت می‌کند، ولی به هیچ عنوان در امور داخلی کنسرسیوم‌ها دخالتی نداشته و حمایت خاصی از هیچ کنسرسیومی نمی‌کند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر