در حال خواندن
ادامه اعتماد مردم به همراه اول در طرح ترابرد پذیری
0

با اجرایی شدن طرح ترابردپذیری شماره تلفن همراه می توان گفت اختیار شماره تلفن همراه از اپراتور سلب می شود و در اختیار مالک سیم کارت قرار می گیرد. پیش از اجرای این طرح، تغییر شماره تلفن برای برخی افراد ناممکن بود، چرا که به کسب و کار آنها ضربه وارد می شد و ممکن بود بسیاری از ارتباطات خود را از دست دهند، اما اکنون استفاده از خدمات اپراتورهای دیگر با حفظ شماره شخصی امکان پذیر است. برای بسیاری از مشترکان تلفن همراه پیش می آید که با تغییر محل زندگی یا محل کار که زمان زیادی از روز را آنجا می گذرانند، با مشکل آنتن دهی روبرو شوند. این طرح توانست این مشکل را تا حد زیادی رفع کند و امکان استفاده از اپراتور دیگری که در آن محل آنتن دهی بهتری دارد را فراهم کند. پیش بینی می شد که با ایجاد رقابت پس از اجرای طرح ترابردپذیری، اپراتورهای تلفن همراه به سمت ارایه خدمات متنوع و با کیفیت بالاتر حرکت کنند. رقابت اپراتورها برای کاهش تعرفه برخی سرویس ها و خدمات و البته ارایه سرویس های نسل بالا از جمله تغییراتی بود که پس از اجرای ترابردپذیری با آن روبه رو شدیم. با امکان تغییر اپراتور، شماره های عادی تلفن همراه ارزش یکسانی پیدا می کنند و دیگر اختلاف قیمت مفهومی نخواهد داشت. بنا به پیش بینی کارشناسان این طرح ممکن است تهدیدی برای اپراتورهای پرمخاطب تر و فرصتی برای اپراتورهایی با تعداد مشترکان کمتر باشد. علاوه بر این شاید باعث ترجیح مشترکان به استفاده از یک سیم کارت با شماره و اپراتور دلخواه به جای استفاده از سیم کارت های متعدد شود.

تراز مثبت همراه اول در ترابرد پذیری

نود فناوری – جدیدترین گزارش دریافتی از رگولاتوری نشان می‌دهد تراز ترابرد پذیری که برگرفته از مشترکان ورودی و خروجی اپراتورهای تلفن همراه است همراه اول با تعداد ۶۵۳۴۸ رتبه اول ورودی مشترکان سایر اپراتورها را در اختیار دارد و پس از آن ایرانسل با عدد ۹۵۷۶ و در انتهای لیست هم رایتل با تراز منفی ۷۴۹۲۴ مشترک خروجی بدترین وضعیت را در حوزه ترابرد پذیری دارد.

از سوی دیگر سیدمحمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری درباره‌ ترابردهای موفق از ابتدای اجرای ترابردپذیری اپراتورهای همراه گفت: ترابردپذیری از تیرماه سال ۹۵ به‌صورت آزمایشی آغاز شد و از ابتدای اجرای رسمی پروژه ترابرد از یک شهریور ۱۳۹۵ تاکنون، یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۶۹۸ ترابرد موفق حقیقی و حقوقی انجام شده است.

تعداد درخواست‌های حقیقی دو میلیون و ۹۴ هزار و ۵۶۱،  درخواست‌های حقوقی ۲۲ هزار و ۶۲۴ عدد بوده و ۹۷۹۰ نفر انصراف دادند. درمجموع تعداد کل درخواست‌های ترابردپذیری مشترکان حقیقی و حقوقی و انصرافی دو میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۷۵ عدد بوده است. همچنین تعداد ۶۱۹ هزار و ۶۳ درخواست هم به‌دلایل کدهای ریجکشن از جمله عدم احراز هویت و قبض و برابر نبودن خطوط اعتباری و دائمی و مواردی از این دست رد شده است.

امامی درباره ورودی ترابردپذیری به هر یک از اپراتورها بیان کرد: ۶۱۷ هزار و ۳۹۸ ورودی از سایر اپراتورها به همراه اول، ۵۹۹ هزار و ۳۸۴ ورودی به ایرانسل و ۵۳ هزار و ۹۱۶ ورودی به رایتل صورت گرفته است.
وی با اشاره به ترابردهای موفق سالیانه صورت‌گرفته بیان کرد: از ابتدای راه‌اندازی این طرح در سال ۹۵، ۹۳ هزار و ۶۹ مورد ترابرد،  در سال ۹۶، ۵۰۱ هزار و ۵۵۱ ترابرد، در سال ۹۷، ۴۹۹ هزار و ۶۹۵ ترابرد و در سال ۹۸ تا کنون نیز ۱۷۶ هزار و ۳۸۳ ترابرد صورت گرفته است و با توجه به آمار سال‌های گذشته، به نظر تعداد درخواست‌های ترابرد رو به کاهش است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر