در حال خواندن
شایسته نیست در وزارت ارتباطات پست بگیرم
0

به گفته وزیر سابق ارتباطات، واعظی تاکنون هیچ پیشنهادی در خصوص گرفتن پست در وزارت ارتباطات به من نداده و شایسته نیست که من بخواهم در این وزارتخانه پست بگیرم.
نود آی سی تی – سید احمد معتمدی با بیان این مطلب گفت: درست نیست کسی که سابقاً در وزارت ارتباطات سمت داشته و در جایگاه وزیر بوده، بخواهد سمت بگیرد؛ با این‌حال بنده به تمام معاونین سابق دوره خود گفته‌ام که آماده همکاری با واعظی در وزارت ارتباطات باشند.
وزیر سابق ارتباطات درباره اینکه تا چه میزان در تدوین برنامه‌های این وزارتخانه برای پیشبرد فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات نقش داشته است، افزود: بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات، کمیسیون‌هایی در ارتباط با بخش‌های مختلف تشکیل شد و بنده هم مسوول کمیسیون ارتباطات بودم.
او ادامه داد: شاخص‌هایی چون وضعیت موجود، چالش‌ها و فعالیت‌های آتی در کمیسیون احصا شد و به ‌گمانم آقای واعظی هم در برنامه خود از شاخص‌ها و موارد مطرح شده در این کمیسیون استفاده کرده باشد.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص اینکه چه پیشنهادی را برای اولین اقدام این وزارتخانه در دولت جدید دارید، گفت: به‌ عقیده من باید در این دوره یک تجدید ساختار در وزارت ارتباطات صورت گیرد زیرا بخش‌هایی چون مخابرات از این وزارتخانه جدا و مراکز دیگری نیز ایجاد شده است.
معتمدی اشاره‌ای به تعدد مراکز تصمیم‌گیری در این حوزه کرد و گفت: شورای رقابت و شورای عالی فضای مجازی جزو نهادهای تصمیم‌گیرنده‌ای هستند که برای ادامه کار باید یکپارچه شوند و البته بخش‌های حاکمیتی نیز که از وزارتخانه جدا شده باید به این وزارت ارتباطات باز گردد؛ زیرا واگذاری مخابرات با عجله صورت گرفت و بر این اساس بخش‌هایی واگذار شد که نباید می‌شد.
وی افزود: شورای عالی فضای مجازی هم در ابتدا قرار بود که نهادی سیاست‌گذار باشد اما شاهد هستید که در حوزه‌های اجرایی نیز ورود کرده و مجوز ارایه می‌کند که این تداخل با کار دولت است و در شرح وظایف آن چنین موضوعاتی قید نشده است.
به گزارش تسنیم، این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه منظور از بازگشت مرکز تحقیقات مخابرات و سازمان فضایی به وزارتخانه، انجام کار پرتنش نیست، بیان کرد: باید با کار حساب شده‌ای و با برنامه‌ریزی خاصی این موضوع را پیگیری کرد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر