در حال خواندن
وزیر جدید انحصار نسل‌های بالاتر موبایل را بردارد
0

به گفته مدیر عامل همراه اول، اولین خواسته ما از وزیر جدید برداشتن انحصار عرضه نسل‌های بالاتر تلفن همراه است، در دوره گذشته هر چه سعی کردیم نتوانستیم این انحصار را برداریم.
نود آی سی تی – شرکت ارتباطات سیار چهار شنبه هفته گذشته به مناسبت گرامی داشت روز خبرنگار و نوزدهمین سالروز عرضه سیم‌کارت در کشور، مراسمی با عنوان «شبی با اصحاب رسانه» با حضور مدیرعامل، جمعی از مدیران ارشد این شرکت و خبرنگاران حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات و بورس برگزار کرد.
وحید صدوقی، مدیرعامل همراه اول در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار و نوزدهمین سالروز عرضه سیم‌کارت در کشور، گفت: با نوسازی‌های اخیر و ارایه سرویس‌های جدید خبرهای خوبی برای مشترکان داریم.
وی افزود: امیدوارم تغییر و تحولات صورت گرفته در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منجر به سرویس‌دهی بهتر به مردم شود.
او گفت: اولین خواسته ما از وزیر جدید برداشتن انحصار عرضه نسل‌های بالاتر تلفن همراه است. در دوره گذشته هر چه سعی کردیم نتوانستیم این انحصار را برداریم. از اصحاب رسانه درخواست می‌کنیم برای برداشتن انحصار به ما کمک کنند.
مدیرعامل همراه اول با اشاره به آخرین وضعیت مشترکان و شبکه همراه اول گفت: هم‌اکنون همراه اول ۶۰ میلیون و ۴۶۰ سیم‌کارت  ثبت شده دارد. ۱۱۶۹ شهر (تمام شهرهای کشور)، بیش از ۴۵ هزار روستا و حدود ۷۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است.
وی با اشاره به تغییر نرخ تعرفه سیم‌کارت‌های دایمی همراه اول در هفته گذشته گفت: با این تغییر و یکسان شدن نرخ تعرفه، مشترکان همراه اول بابت یک دقیقه مکالمه از هر نقطه از کشور ۵۹۹ ریال پرداخت می کنند.
وی افزود: امیدواریم نرخ تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری نیز به زودی فلت و یکسان شود.
صدوقی با بیان اینکه در نسل سوم تلفن همراه از کشورهای جهان ۱۱ سال و از کشورهای منطقه ۷ تا ۵ سال عقب هستیم، گفت: با کمک رسانه‌ها جهت فضاسازی مناسب و با توسعه و ظرفیت‌سازی خوبی که همراه اول داشته است، در صورت اخذ مجوز فرکانس، به زودی نسل‌های سوم و چهارم به مشترکان همراه اول ارایه می‌شود.
 
تعرفه جدید همراه اول ۶ تومان بیشتر ‌از تعرفه موثر تعیین شد
مدیرعامل همراه اول در خصوص میزان افزایش نرخ مکالمات تلفن های دایمی اپراتور اول گفت: افزایش تعرفه مکالمه با سیم‌کارت دایمی ۱۵ تومان در هر دقیقه نیست؛ بلکه تعرفه جدید ۶ تومان از تعرفه موثر سابق (با احتساب هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری) بیشتر شده است.
صدوقی افزود: تعرفه جدید ۵۹۹ ریال به ازای هر دقیقه مکالمه با سیم‌کارت‌های دایمی همراه اول، ۱۲ درصد از نرخ موثر هر دقیقه مکالمه که در گذشته اعمال می‌شود، بیشتر است.
مدیرعامل همراه اول گفت: در گذشته نرخ موثر هر دقیقه مکالمه با احتساب جابه‌جایی و بین‌شهری ۵۳۷ ریال بود که اکنون به نرخ سراسری ۵۹۹ ریال افزایش پیدا کرده است.
وی عنوان کرد: پیش از این تعرفه هر دقیقه مکالمه شهری سیم‌کارت‌های دایمی همراه اول ۴۴۷ ریال و تعرفه هر دقیقه مکالمه بین‌شهری ۷۶۰ ریال بود. همچنین هزینه دو پالس جابه جایی حدود ۹۰ ریال نیز روی هر دقیقه اعمال می‌شد.
صدوقی گفت: با تعرفه جدید ۵۹۹ ریالی، هزینه دو پالس جابه‌جایی حذف شده است.
صدوقی ادامه داد: بنابراین تعرفه ۵۹۹ ریالی برای هر دقیقه مکالمه بین دو تعرفه ۴۴۷ ریال و ۵۹۹ ریال تعیین شده است.
مدیرعامل همراه اول گفت: علاوه بر این کمیسیون تنظیم مقررات کف و سقف تعیین نرخ را ۵۱۵ ریال تا ۶۱۸ ریال مصوب کرده بود.
 
سال ۷۳ قیمت هر خط موبایل ۲۵ برابر حقوق یک مدیرکل مخابرات بود
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران نیز در این مراسم با اشاره به روزهای اولیه ورود موبایل به کشور گفت: در سال ۷۳ حقوق بنده به عنوان مدیرکل روابط عمومی مخابرات، ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت ثبت‌ نامی یک خط تلفن ‌همراه ۶۰۰ هزار تومان یعنی ۲۵ برابر حقوق یک مدیر کل مخابرات بود.
داوود زارعیان، بیش از ۲۰ سال است که سمت روابط عمومی را در شرکت مخابرات ایران به عهده دارد.
زارعیان به بیان بخشی از وقایع حضور بیش از ۲۰ ساله خود در شرکت مخابرات ایران پرداخت که بخشی از سال‌های کاری زارعیان با ورود سیم کارت به ایران مصادف شده است.
وی از خاطرات آن ‌روزهای خود چنین یا‌د‌ می‌کند: در سال ۷۰ به روابط‌عمومی شرکت مخابرات وارد شدم و ۳ سال بعد از روابط‌عمومی مخابرات به مدیرکلی شرکت پست منصوب شدم. ورودم در سال ۷۳ به پست همزمان شده بود با ثبت‌نام تلفن‌همراه در کشور. آن روزها ثبت‌نام در پست انجام می‌شد و از آنجا که من رابط پست و مخابرات در این کار بودم، وارد موضوع ثبت‌نام تلفن‌همراه شدم.
معاون فعلی شرکت مخابرات مانند بسیاری که در آن زمان دستی بر کار داشتند، تاکید می‌کند که‌ آن روزها که تلفن‌همراه را ثبت‌‌نام می‌کردیم کالای لوکسی بود.
وی افزود: اکنون و پس از گذشت ۲۰ سال، حکم کارگزینی من ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان است و یک خط تلفن‌همراه ۲۵۰ هزار تومان است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر