در حال خواندن
ام تی ان نمی تواند سود ۶۰۰ میلیون دلاری خود را از ایران خارج کند
0

رییس شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی از تلاش این شرکت برای خارج کردن ۶۰۰ میلیون دلار پول خود از ایران شامل ۲۰۰ میلیون دلار سود خبر داد و اعلام کرد به دلیل تحریم های آمریکا از اوایل سال میلادی گذشته نتوانسته است پولی را از ایران خارج کند.
 
نود آی سی تی – رییس شرکت ام تی ان آفریقای جنوبی گفت این شرکت در تلاش است تا راهی را برای خارج کردن درآمدهای خود از ایران بیابد.
محدودیت های بانکی ایجاد شده توسط آمریکا علیه ایران این شرکت را در خارج کردن درآمدهای خود از ایران با مشکل مواجه کرده است.
سیفیسو دابونگا افزود: شرکت ام تی ان در حال مذاکره با نهادهای دولتی آمریکا از جمله وزارت خزانه داری این کشور است تا بدون نقض تحریم ها علیه ایران بتواند درآمد حاصل از فعالیت های خود در ایران را به آفریقای جنوبی انتقال دهد.
وی مبلغی که این شرکت می خواهد از ایران خارج کند را ۵۵۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: از این رقم ۴۰۰ میلیون دلار مربوط به وام های دریافتی بوده و ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار مربوط به سود سهام ام تی ان است.
هرگونه انتقال پول از ایران به آفریقای جنوبی باید از طریق بانک های مرکزی دو کشور انجام شود.
به گفته رییس شرکت ام تی ان این شرکت از اوایل سال میلادی گذشته نتوانسته است هیچ مبلغی را از ایران خارج کند.
وی افزود: مذاکرات برای انجام این کار پیشرفت خوبی داشته است و انتظار می رود این کار تا پایان سال انجام شود.
وی همچنین به استعفای مدیر مالی این شرکت اشاره کرد و افزود: استعفای وی هیچ ارتباطی با فعالیت های شرکت در ایران ندارد. شرکت ترکیه ای ترکسل با طرح دعوایی علیه ام تی ان این شرکت را متهم کرده است برای به دست آوردن امتیاز فعالیت در ایران از جمله به دیپلمات های آفریقای جنوبی در ایران رشوه داده است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر