در حال خواندن
دلایل وزیر ارتباطات در انتخاب رییس رگولاتوری
0

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و نقش آن در اعمال حاکمیت دولت، عمیدیان برای تصدی این مسوولیت انتخاب شدند که هم شناخت فنی از حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دارند و هم از جایگاه اپراتورها مطلع هستند.
نود آی سی تی – محمود واعظی در این مراسم گفت: دکتر فرقانی از زمان ورود به رگولاتوری برای ساماندهی این مجموعه و اداره قانونمند آن تلاش کردند و از مدیران دلسوز، متدین و مسلط به کار بودند که در عین انعطاف در برخورد با اپراتورها، قاطعیت لازم را داشتند.
وی افزود: وفاداری، صداقت و علاقه مندی به مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله ویژگی هایی است که در مدت یک ماه همکاری از ایشان دیدم.
واعظی با اشاره به اینکه تمام تلاش در مجموعه مدیران وزارت برای محقق کردن انتظارات نظام و مردم است، گفت: دکترعمیدیان برای تصدی این مسوولیت انتخاب شدند و امیدوارم با تجربه ای که از معاونت پارلمانی وزارتخانه دارند با همت ایشان برنامه های قبلی ادامه یابد.
همچنین در این مراسم دکتر عمیدیان با اشاره به اینکه محور برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه رگولاتوری، اعمال اقتدار حاکمیت در بخش ICT است، گفت: در مدیریت این حوزه، توجه به منابع انسانی، تخصص و نوآوری، اعمال نظارت علمی و منطقی، مدیریت اپراتورها و جلب رضایت مخاطبان این حوزه در جامعه را اصل می دانم.
وی افزود: در این مسیر اپراتورها، بازوی اعمال حاکمیت هستند اما حفظ اقتدار فنی و حاکمیتی به عهده رگولاتوری است که امیدوارم با انرژی و فعالیت بیشتر، سیاست های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را در این حوزه محقق سازم.
محمد علی فرقانی نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد خود در مجموعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار سال گذشته گفت: با توجه به اهمیت جایگاه سازمان تنظیم مقررات و اراتباطات رادیویی در تصمیم گیری و تصمیم سازی، ارتقای ظرفیت دانش، توانمندی و نگرش نیروی انسانی و توسعه مدیران و کارکنان از اولویت های ما در بعد درون سازمانی بود که به نتایج خوبی رسید.
وی افزود: در بعد برون سازمانی نیز حرکت در مسیر مقررات گذاری پیش نگر و پس نگر، تسریع در بررسی و تصویب دستور کارهای تدوین شده برای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، حضور موفق در مجامع بین المللی و تقویت نظارت آنلاین بر فعالان حوزه ICT از موضوعاتی بود که در اولویت برنامه های اخیر رگولاتوری قرار داشت.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر