در حال خواندن
انحصار طولانی در نسل سوم تلفن همراه موجب رخوت می شود
0

به گفته یک کارشناس شبکه‌های رادیویی، چالش‌های پیش‌ روی خدمات نسل سوم در کشور باید هرچه زودتر برداشته شود تا از منظر جهانی افت جایگاه در حوزه ارتباطات نداشته باشیم.
نود آی سی تی – مصطفی پورملک با اشاره به اینکه هر چه زودتر باید چالش‌های پیش‌روی خدمات نسل سوم  در کشور برطرف شود گفت: وقفه در ارایه خدمات نسل سوم شاید از دیدگاه داخلی عواقبی نداشته باشد اما از بعد جهانی و کلان ما را با مشکل روبرو خواهد کرد.
وی افزود: خدمات ارتباطی در دنیا وارد مراحل جدیدی همچون نسل چهارم و بعضا تحقیقاتی پیرامون نسل پنجم شده است و محققان پیش‌بینی می‌کنند که شاید نسل پنج انت های نسل‌های خدماتی در دنیا حداقل برای مدت زمانی طولانی باشد.
این کارشناس شبکه‌های رادیویی درباره چرایی خاتمه نسل‌ها به نسل پنجم عنوان کرد: دلیل این موضوع این است که کاربران به خدماتی بیش از وضعیت فعلی تا چند سال آینده نیاز نخواهند داشت و کلیه نیازها قابلیت تحقق از خدمات این رده را خواهد داشت و البته در این شرایط خدمات داده‌ای (Data) مبتنی بر پهنای باند از دیگر کاربردهای ارتباطات بیشتر خواهد شد.
پورملک ادامه داد: در نسل‌های بالاتر ارتباطی، چارچوب‌های اتصال تمامی دستگاه‌های الکترونیکی و تجهیزات هوشمند با یکدیگر دیده می‌شود و در این شرایط دیگر نیازی نیست وقتی کاربران از طریق یک موبایل هوشمند به کنترل دستگاه‌های خانه خود هم می‌پردازند، دنبال نسل جدیدتری باشیم.
او درباره شرایط نسل سوم در کشور گفت: متاسفانه نسل سوم در کشور ما مورد بی‌مهری قرار گرفته و بر سر برخی سیاسی‌کاری‌ها و موضوعات فرهنگی کلیات رسالت آن زیر سوال رفته است؛ به ‌رغم اینکه نسل سوم همان طور که گفته در بسیاری از کشورها رو به منسوخ شدن است با این وجود کشورهای توسعه یافته‌ای چون کره، چین، ژاپن و آمریکا با وجود اینکه هنوز نسل چهارم را به صورت فراگیر پیاده‌سازی نکرده‌اند به دنبال تحقیقاتی پیرامون نسل پنجم هستند.
وی انحصار را برای شروع خدمات اپراتوری تازه پا، مؤثر و لازم دانست و گفت: قطعا انحصار می‌تواند موجب پیشرفت زودهنگام و در بازه زمانی کوتاه‌مدتی برای یک اپراتور شود اما در حال حاضر مدت زمان انحصار این خدمات در کشور طولانی شده و وقتش رسیده که دست دیگر اپراتورها برای ورود به این حوزه باز گذاشته شود تا رقابت به شکلی جدی برای ارایه خدمات این نسل شکل گیرد.
پورملک افزود: انحصار مزیتی دیگری که دارد موجب هم‌ترازی اپراتورها و ارایه دهندگان خدمات در کشور می‌شود اما اگر مدت آن از حد استاندارد بیشتر شود، رخوت را به دنبال خواهد داشت.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر