در حال خواندن
‌هیچ سیم‌کارت فعال ثبت نشده در شبکه وجود ندارد
0

از ۱۹ مردادماه سال ۱۳۷۳ که نخستین سیم کارت های همراه اول به مردم شریف ایران اسلامی عرضه شده است تاکنون، هیچ سیم کارت فعالی در شبکه وجود ندارد که مشخصات مالک حقیقی یا حقوقی آن در سیستم ثبت نشده باشد.
نود آی سی تی – همراه اول به ادعای طرح شده در گزارش خبرگزاری ایرنا مبنی بر خرید سیم‌کارت فعال از دکه روزنامه فروشی پاسخ داد.
در جوابیه همراه اول آمده است:
از ۱۹ مردادماه سال ۱۳۷۳ که نخستین سیم‌کارت های همراه اول به مردم شریف ایران اسلامی عرضه شده است تا کنون، هیچ سیم کارت فعالی در شبکه وجود ندارد که مشخصات مالک حقیقی یا حقوقی آن در سیستم ثبت نشده باشد.
بدیهی است تا زمانی که تغییر مالکیت و یا آدرس در سیستم ثبت نشود، مالک ثبت شده با آدرس مربوطه، پاسخگوی کلیه مباحث حقوقی مرتبط با سیم کارت است.
مصداق مطرح شده در گزارش خبرنگار محترم ایرنا نیز به طور دقیق پیگیری و مشخص شد که سیم کارت خریداری شده توسط خبرنگار محترم از دکه روزنامه فروشی، در تاریخ ۲۶/۷/۹۰ در سیستم همراه اول ثبت و فعال شده است و آقای «م.ن» مالک حقیقی واقعی است که آدرس و شماره تلفن ثابت معتبر آن نیز در سیستم همراه اول موجود است؛ در واقع سیم کارت خریداری شده، نه یک سیم کارت صفر فعال بلکه سیم کارت دست دوم ثبت شده است که مالک اصلی، مسؤول و پاسخگوی کلیه تبعات حقوقی احتمالی است.
ضمن تشکر از دغدغه آن رسانه وزین، بار دیگر به جامعه اطمینان خاطر می دهیم که هیچ سیم کارتی بدون ثبت مشخصات، در شبکه همراه اول فعال نیست و از دید این شرکت، تنها نقل و انتقال در دفاتر خدمات ارتباطی، قانونی بوده و رافع مسؤولیت حقوقی از مالک ثبت شده در سیستم همراه اول می شود.
بار دیگر اعلام می شود: ادارات مشترکین، بازرسی، مرکز تماس رایگان ۹۹۹۰ و سایت اینترنتی www.mci.ir همراه اول، پذیرای گزارشات هموطنان عزیز در مورد هر گونه تخلف احتمالی است.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر