در حال خواندن
پایان تیر آخرین مهلت تمدید اعتبار پروانه ISPها
0

براساس اطلاعیه سازمان رگولاتوری، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان خدمات اینترنت که اعتبار پروانه فعالیت آنها به پایان رسیده است، برای تمدید اعتبار پروانه تنها تا پایان تیرماه جاری مهلت دارند.
نود آی سی تی –  براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، آن دسته از عرضه کنندگان خدمات اینترنت (ISP) و توزیع کنندگان خدمات اینترنت (ISDP) که به رغم پایان اعتبار پروانه، هم اکنون در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند، تنها تا پایان تیرماه جاری فرصت دارند با ارایه مستندات کامل به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نسبت به تمدید پروانه خود اقدام کنند.
براین اساس سازمان تنظیم مقررات به پروانه  ISP و ISDPهایی که درخواست خود را به همراه مستندات کامل به اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه مربوط ارایه کنند و غیر از تاخیر در تمدید پروانه تخلف دیگری نداشته باشند، با دریافت تعهد کتبی، تا پایان سال ۱۳۹۱ اجازه فعالیت می دهد.
براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درصورت عدم اقدام به موقع توسط شرکت‌های ISP و ISDP فاقد پروانه معتبر تا پایان تیرماه، از فعالیت آنها ممانعت به عمل خواهد آمد.
گفتنی است، در این راستا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرده که برای حمایت از فعالیت شرکت‌های دارای پروانه و جلوگیری از فعالیت شرکت‌های غیرمجاز، شرکت‌های ISDP باید از عقد قرارداد ارایه خدمات پهنای باند به شرکت‌های ISP که پروانه معتبر ندارند، خودداری کنند.
موافقتنامه صادره از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای شرکت‌های دارای پروانه از جمله مدارک لازم برای ارایه پهنای باند توسط شرکت‌های ISDP است و این شرکت‌ها نباید خارج از سقف تعیین شده در موافقتنامه، پهنای باند ارایه کنند.
شرکت‌های ISDP موظف هستند در عقد قراردادهای خود و اصلاح قراردادهای جاری ملاحظات ذکر شده را با دقت و جدیت رعایت کنند و درصورت عدم اجرای این مفاد، تمامی مسوولیت‌ها به عهده این شرکت‌ها خواهد بود.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر