در حال خواندن
برخی در توسعه رایتل سنگ اندازی می‌کنند
0

به گفته مدیرعامل اپراتور سوم، رایتل نه تنها نگران اتمام دوره انحصار نیست بلکه از ورود سایر اپراتورها به این حوزه استقبال می‌کنیم.
نود آی سی تی – حمید فرنگ، مدیرعامل اپراتور سوم در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها معتقدند همان اتفاقی که برای تالیا در چند سال پیش افتاد امروز در رایتل در حال وقوع است و عامل اصلی آن نیز سنگ اندازی اپراتورهای فعلی برای به پایان رسیدن دوره انحصار است، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: این موضوع طبیعی است. خصلت تجارت به این شکل است و ما خیلی دوست نداریم به این موضوعات وارد شویم.
وی بیان کرد: البته تاکید کنم که مدیران ارشد اپراتورهای دیگر اصلا در این فضاها نیستند و بنده ارتباط خوبی هم با آقای صدوقی، مدیرعامل همراه اول و هم آقای دزفولی، مدیرعامل ایرانسل دارم و این ارتباط قبل از حضور در رایتل بوده است. اما در لایه‌های پایین‌تر که وارد می‌شوید، این سنگ اندازی ها وجود دارد.
 وی در خصوص اینکه مدیران رایتل نگران اتمام دوره انحصار نیستند، افزود: ما نه تنها نگران این موضوع نیستیم، بلکه خوشحال می‌شویم سایر اپراتورها نیز برای ارایه خدمات نسل سوم گام بردارند؛ چرا که ورود آنها به این حوزه یعنی باز شدن مسیر بسیاری از مشکلات و ایجاد فرهنگ استفاده از امکانات نسل سوم.
وی عنوان کرد:‌ در حال حاضر تمامی تجهیزاتی که ما خریداری می‌‌‌کنیم امکان ارایه سرویس‌های LTE را دارد و از آنجا که دو اپراتور دیگر در این بخش ضعیف هستند، ما به هیچ وجه نگرانی نداریم.
وی در خصوص اینکه با توجه به تفاوت فناوری دو اپراتور دیگر امکان استفاده از رومینگ داخلی حداقل در بخش مکالمه صوتی وجود دارد، آیا تاکنون مذاکره‌ای در این رابطه داشته‌اید، گفت: اگر اجازه بدهید خبر این موضوع را پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات اعلام کنیم. البته بحث رومینگ داخلی در کمیسیون تنظیم مقررات مطرح شده اما به نتیجه نرسیده ولی این موضوع جزو برنامه‌های رایتل است.
وی در پاسخ به اینکه رومینگ داخلی را با کدام اپراتور دنبال می‌کنید، عنوان کرد: تنها دو اپراتور در کشور داریم. یکی از همین دو اپراتور است. اما بنا به دلایل تجاری اجازه بدهید نام اپراتور را نگویم. قرارداد نهایی شده است. البته برخی ملاحظات فنی وجود دارد که در حال بررسی آنها هستیم ولی می‌توانیم این قول را بدهیم که این موضوع به زودی اجرایی خواهد شد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر