در حال خواندن
ویروس جاسوسی «مدی» ایرانی است یا اسرائیلی ؟
0

این ویروس جاسوسی که در آن از کدهایی فارسی استفاده شده است ، هم سیستم های ایران را آلوده کرده است و همه سیستم های اسرائیل را . در عین حال احتمال دارد که یا ایران و یا اسرائیل این ویروس را ساخته باشند.
نود آی سی تی – ویروسی جاسوسی به نام «مدی» ، تا کنون ۸۰۰ کامپیوتر ر ا  در ایران و کشورهای دیگر آلوده کرده است . لابراتوار «کاسپرسکی» در روسیه و «سکیولرت » در اسرائیل این ویروس جاسوسی را شناسایی و معرفی کرده اند .
این ویروس زمانی که فایل ها را آلوده می کند ، نام «مدی» مشخص می شود. کارشناسان می گویند که این ویروس جاسوسی چندان پیچیده نیست و از طریق یک سرور کنترل و پخش می شود و می تواند فایل های مکتوب و صوتی را  به سمت سرور خود هدایت کند . تا کنون ۳۷۸ کامپیوتر در ایران و ۵۴ کامپیوتر در اسرائیل به این ویروس جاسوسی آلوده شده اند .
کارشناسان می گویند اولین نشانه های این ویروس از طریق یک ایمیل منتقل شده است . ویروسی که به همراه یک «فایل ورد»، انتقال داده شده است .
این فایل ورد ، مقاله ای از سایت دیلی بست درباره حمله نرم افزاری اسرائیل به تاسیسات و زیر ساخت های ایران بوده است . ویروس مدی حداقل با چهار سرور در ارتباط بوده است که یکی از آنان در تهران و سه سرور دیگر در کانادا بوده اند .
شرکت اسرائیلی «سکیورلت» بلافاصله به دلیل تشابه این ویروس جدید با ویروس فلیم یا همان شعله بلافاصله با کارشناسان کاسپرسکی تماس می گیرند ، اما متوجه می شوند که ارتباطی بین این دو ویروس وجود ندارد و لی عملکرد بسیار مشابه ای دارند .
در زمانی که ویروس جاسوسی «فلیم» منتشر شد ، یکی از کارشناسان دولتی آمریکا به واشنگتن پست گفت که این ویروس محصول مشترک آمریکا و اسرائیل بوده است .
اما ویروس جدید مدی ، در ارتباط با سرور خود کد هایی به زبان فارسی دارد ، علاوه بر این در تنظیم و طراحی آن ، کدهایی دارد که مطابق تاریخ در تقویم های ایرانی است .
نفوذ این ویروس در ایران و اسرائیل این احتمال را به ذهن متبادر می کند که این ویروس با توجه به کدهای فارسی ، ساخت ایران باشد. علاوه بر این نفوذ آن در سیستم های ایران احتمالا حاکی از این است که این ویروس برای خرابکاری در داخل ایران ساخته شده و بعدا برای مصرف بیرون هم استفاده شده است .
یک احتمال هم این است که اسرائیل به علائم و کدهایی فارسی این ویروسی را برنامه ریزی کرده باشند.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر