در حال خواندن
تلاش برای سانسور دایمی اینترنت شدنی نیست
0

مراسم افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه تخصصی ارتباطات و فناروی اطلاعات موسوم به سبیت با حضور انگلا مرکل صدر اعظم آلمان و دیلما روسف رییس جمهور برزیل به عنوان میهمان افتخاری این نمایشگاه در مرکز نمایشگاهی شهر هانوفر آلمان برگزار شد.
نود آی سی تی – نمایشگاه سبیت (Centrum für Büroautomation, Informationstechnologie und Telekommunikation) بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد ICT و تکنولوژی جهان است که هر ساله در شهر هانوفر آلمان برگزار می‌شود.
در این نمایشگاه طیف گسترده‌ای از کمپانی‌ها، سازمان‌ها و مراکز معتبر پژوهشی مرتبط با تکنولوژی‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی و تصمیم‌سازان حوزه ICT شرکت می‌کنند.
در حوزه‌های گوناگون مرتبط با IT، نمایشگاه‌های مشهور و کم‌نظیر دیگری در نقاط مختلف جهان برگزار می‌شود؛ مثل نمایشگاه CES لاس‌وگاس، GSMA بارسلونا و Computex تایوان، اما کارشناسان سبیت را مهم‌ترین رویداد صنعت ارتباطات قلمداد می‌کنند.
به گزارش ایرنا، در نمایشگاه سبیت امسال در مجموع ۴۲۰۰ شرکت عرضه کننده نرم افزارها و سخت افزارهای کامپیوتری و ارتباطی از سراسر جهان، جدید ترین محصولات خود را به علاقمندان ارائه خواهند کرد.
یکی از محورهای اصلی در محصولات ارایه شده در نمایشگاه امسال، سیستم کلاوت کامپیوتینگ است که در واقع اطلاعات و سیستم‌های نرم افزاری را به صورت مستقیم در اختیار کاربران قرار می‌دهد.
جدیدترین کامپیوترها، گوشی‌های تلفن همراه و وسایل ارتباطی و همچنین سیستم‌های امنیت حفظ اطلاعات در این نوع دستگاه‌ها از مهمترین موضوعات ارایه شده در این نمایشگاه است.
براساس پیش بینی مراکز مرتبط با فناوری ارتباطات و کامپیوتر، گردش مالی در حوزه نرم افزار و کامپیوتر در آلمان امسال از مرز ۱۵۰ میلیارد یورو خواهد گذشت.
این نمایشگاه در حالی میزبان علاقمندان به کامپیوتر است که آلمان به شدت با کمبود مهندسان کامپیوتر مواجه است و گزارش‌ها حاکی از کمبود حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ مهندس کامپیوتر در این کشور تا ماه دسامبر بوده است.
انتظار می‌رود بیش از ۳۵۰ هزار نفر از نمایشگاه امسال که تا شنبه فردا ادامه خواهد داشت، دیدن کنند.
صدر اعظم آلمان در سخنان افتتاحیه این نمایشگاه بر حفظ اطلاعات شخصی و دستگاه‌های اداری در کامپیوترها تاکید کرد.
آنگلا مرکل ، بیان کرد: تلاش برای یک سانسور دایمی تبادل اطلاعات در کامپیوترها و وسایل ارتباطی ناکام خواهد ماند و این کار شدنی نیست.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر