در حال خواندن
همراه اول ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به ارزش بازار سرمایه اضافه کرد
0

مدیرعامل شرکت بورس واوراق بهادار گفت: با انتقال همراه اول از فرا بورس به بورس ۸۴۰۰ میلیارد تومان به ارزش بازار سرمایه افزوده شد.
نود آی سی تی – حسن قالیباف اصل نیز در حاشیه ورود همراه اول به بورس در جمع خبرنگاران گفت: امروز سهام همراه اول از فرابورس به بورس تهران منتقل شده و برای اولین بار در بورس تهران مورد معامله قرار گرفت.
وی افزود: همراه اول جزو شرکت‌های بزرگ بورس است که با ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه و به قیمت چهار هزار و ۲۰۰ تومان تعیین قیمت شد.
وی با بیان اینکه همراه اول به عنوان دومین شرکت در حوزه مخابرات وارد بورس و اوراق بهادار شده است، گفت:‌ در معاملات امروز ۵۰۰ هزار سهم این شرکت مورد معامله قرار گرفت و با ورود این شرکت به بورس ۸۴۰۰ میلیارد تومان به ارزش بازار سرمایه اضافه شد. به ‌طوری که ارزش بازار سرمایه از ۲۸۵ هزار میلیارد تومان به ۲۹۴ هزار میلیارد تومان رسید.
قالیباف‌اصل در مورد قیمت‌گذاری سهام این شرکت گفت: همراه اول به روش بازگشایی نماد در بورس عرضه و قیمت آن براساس عرضه و تقاضا و به روش بازگشایی نماد کشف شد.
وی در مورد تاثیر این شرکت در شاخص کل بورس گفت: شرکت همراه اول در سال ۸۹ وارد فرابورس شد و برای انتقال آن به بورس باید شش ماه در این بازار فعالیت می‌کرد، اما این بحث مطرح شد که در صورت ورود همراه اول ورود به بورس ممکن است اثر مخابرات و همراه اول روی بازار سنگین شود، ولی در حال حاضر بازار سرمایه بزرگ شده و شرکت‌های بزرگی وارد آن شدند به طوری که با ورود هلدینگ خلیج‌فارس به بورس این شرکت به تنهایی ۱۰ درصد بازار را در اختیار داشته و اندازه‌ آن از اندازه این دو شرکت ( مخابرات و همراه اول ) بیشتر است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر