در حال خواندن
نوکیا از تولید گوشی کنار می‌رود
0

در حالی که نوکیا روی توسعه خط تولید گوشی‌های سری Lumia کار می‌کند، شایع شده این شرکت قصد کناره‌گیری از صنعت موبایل را دارد.
نود آی سی تی – نوکیا از سه سال پیش کم‌کم در بازار تلفن همراه ضعیف عمل کرد و به تدریج بخش زیادی از سهم‌اش را از دست داد. بر این اساس شایعات زیادی درباره این شرکت فنلاندی که ۱۴ سال عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی را در دنیا داشت، منتشر شده است.
نوکیا هنوز برنامه خود را برای آینده فعالیت‌هایش اعلام نکرده و مشخص نیست که بخواهد وضعیت کاری خود را در طول سال ۲۰۱۳ تغییر دهد.
نوکیا از سال ۲۰۱۱ که همکاری خود را با مایکروسافت آغاز و اقدام به تغییر استراتژی کرد، شایع شد که این شرکت فنلاندی ممکن است به مایکروسافت واگذار شود.
اما در آن زمان چنین اتفاقی نیفتاد و ممکن است شایعاتی هم که به تازگی منتشر شده در پی عملکرد ضعیف نوکیا در طول چند فصل گذشته باشد. از سوی دیگر انتظار می‌رود نوکیا بالاخره به مایکروسافت واگذار شود.
براساس گزارش فوربس، یکی از عجیب‌ترین پیش‌بینی‌ها درباره آینده نوکیا واگذاری این شرکت به هوآوی چین باشد که به این ترتیب نوکیا خود روی بخش نرم‌افزاری متمرکز شود.
به گزارش موبنا، براین اساس به نظر می‌رسد در آینده‌ای نه چندان دور مایکروسافت و هوآوی رقابت سختی را برای خرید نوکیا آغاز کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر