در حال خواندن
نخستین دوره مسابقات رایانه‌ای “جام دیجیتال” شهریور ماه آغاز می‌شود
2

مدیر نخستین مسابقات بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای از آغاز نخستین دوره این مسابقات با نام (جام دیجیتال) از ابتدای شهریورماه خبر داد و گفت: تیم برنده عضو تیم ملی می‌شود و از تیم ملی حقوق دریافت خواهد کرد.
نود آی سی تی – رسول رضوانی  در نشستی با خبرنگاران، از آغاز نخستین دوره مسابقات بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای (جام دیجیتال) از شهریورماه خبر داد.
مدیر نخستین مسابقات بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای  گفت: تیم‌های منتخب از تمام استان‌های کشور از ابتدای شهریور ماه ۹۱ برای شرکت در لیگ بازی‌های رایانه‌ای گرد هم می‌آیند و تیم برنده عضو تیم ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌شود و از تیم ملی حقوق‌‌ دریافت خواهد کرد.
وی گفت: علاوه بر ۹ کشور عضو اکو، ۹ کشور دیگر (آلمان، بلغارستان، رمانی، کره جنوبی، عراق، عربستان، فرانسه و چین) که برترین‌های جهان هستند به این مسابقات دعوت شده‌اند.
مدیر نخستین مسابقات بین‌المللی بازی‌های رایانه‌ای در توضیح اینکه چه دلیلی وجود دارد که مرکز رسانه‌های دیجیتال در پی گسترش بازی‌های رایانه‌ای باشد، گفت: در گذشته در دوران کودکی بچه‌ها بیشتر بیرون بازی می‌کردند؛ اما هم‌اکنون بچه بین ۷ سال تا ۱۰ ساله سراغ نداریم که بازی رایانه‌ای نکند اما در همین سن بچه‌هایی هستند که فوتبال واقعی بازی نمی‌کنند، بنابراین پرداختن به بازی رایانه‌ای قطعا جای کار دارد.
وی در خصوص اینکه تاکنون چند نفر برای شرکت در لیگ جام دیجیتال اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: ظرفیت ۳۰ هزار نفری این دوره هم‌اکنون تکمیل شده است و در حال تکمیل مدارک ثبت‌نام کنندگان هستیم.
رضوانی در خصوص اینکه چرا مراحل تکمیل ثبت‌نام به چند روز زمان نیاز دارد، گفت: اگر بتوانیم اطلاعات کامل پنج هزار نفر را در اختیار کمیته المپیک قرار دهیم، سال آینده می‌توانیم علاوه بر فدراسیون، کنفدراسیون بازی‌های رایانه‌ای را نیز تشکیل دهیم.
رضوانی در توضیح بیشترین شرکت کنندگان در استان‌های کشور، گفت: به ترتیب شهرهای تهران،‌ اصفهان، کرج، شیراز و مشهد بیشترین ثبت‌نام کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند.
رضوانی همچنین در خصوص علت تعیین هزینه ۲۰ هزار تومانی برای ثبت‌نام در لیگ بازی‌های رایانه‌ای توضیح داد: هزینه اولیه ثبت‌نام در تمام استان‌ها ۲۰ هزار تومان است که هر استان می‌تواند ۱۰ نفر را به صورت رایگان و ۱۰۰ نفر را با تخفیف ۵۰ درصدی ثبت‌نام کند.
 وی افزود: دلیل تعیین مبلغ این است که ثابت کنیم بچه‌هایی که بازی‌ رایانه‌ای می‌کنند چقدر این کار برایشان مهم است و ۳۰ هزار ثبت‌نام کننده فعلی نشان می‌دهند که اینها مدعی قهرمانی هستند. رضوانی تاکید کرد: این دوره از بازی‌های جام دیجیتال در چهار رشته FIFA PC , FIFA XBOX, PES PC و PES XBOX برگزار می‌شود و هر رشته مقام‌های اول تا سوم را خواهد داشت.
 وی ادامه داد: در هر یک از چهار رشته جایزه بین‌المللی نفر اول سه هزار دلار، نفر دوم بین‌المللی دو هزار دلار و نفر سوم بین‌المللی یکهزار دلار است.
 رضوانی گفت: علاوه بر جایزه بین‌المللی برای برندگان دوره کشوری نیز جایزه پیش‌بینی شده که البته به غیر از جایزه مالی، دیگر مزایای این امتیاز برای برندگان حایز اهمیت است.
 وی توضیح داد: از جمله اینکه از تاریخ اول شهریورماه که لیگ جام دیجیتال آغاز می‌شود تیم‌های برتر لیگ، عضو تیم ملی بازی‌های رایانه‌ای می‌شوند و از این تیم حقوق دریافت می‌کنند.
 وی در خصوص نتایج دوره‌ پیشین برگزاری مسابقات بازی رایانه‌ای در سطح استان‌ها گفت: در دوره پیش افرادی جذب شدند که در بازی رایانه‌ای نخبه بودند و امروز علاوه بر بازی در فضای سایبری به صورت تخصصی به ما کمک می‌کنند

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۴-۱۷ در ۱۰:۲۲

    با سلام
    فرزند پسر من ۱۲ ساله است ودر انجام بازی های رایانهای نخبه است لطفا جهت ثبت نام و شرکت در مسابفات بازی های رایانه ای رهنمایی بفرمایید.با تشکر جمالی ماریان مشهد

  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۴-۲۹ در ۱۲:۵۴

    تیم ما قهرمان میشههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ارسال یک نظر