در حال خواندن
پلیس فتا ۶۰ سایت را فیلتر کرد
1

سرپرست پلیس فتای استان هرمزگان از فیلترشدن ۶۰ سایت داخلی و خارجی خبر داد.
نود آی سی تی – سرگرد علی اکبر قرایی‌پور در تشریح اقدامات پلیس فتای استان هرمزگان از ابتدای سال‌جاری تاکنون گفت: کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان در دو ماهه ابتدای سال جاری ۴۴۴ سایت داخلی و ۱۷۷ سایت خارجی را رصد و ۴۱ سایت داخلی و ۱۹ سایت خارجی را فیلتر کردند.
وی افزود: در حوزه مقابله با جرایم، در این مدت ۱۳ فقره جرم و تخلف در فضای مجازی با موضوعات مختلف به وقوع پیوست که هفت فقره آن شناسایی و کشف شد و در این رابطه هفت متهم نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده‌اند.
سرپرست پلیس فتای استان هرمزگان افزود: در این مدت با حضور کارشناسان پلیس فتا جلساتی برگزار و به تعدادی از متصدیان کافی‌نت در بندرعباس آموزش‌های لازم را ارایه و همچنین به صورت تخصصی از ۱۰ کافی‌نت بازدید شد.
بنابراعلام پلیس هرمزگان، وی مهم‌ترین موضوعات رصد شده در فضای مجازی در دو ماه نخست سال‌جاری را روز طبیعت، روز ملی فناوری هسته‌ای، روز جهانی کارگر، مرحله دوم هدفمندکردن یارانه‌ها، شناسایی سایت‌های فروش تجهیزات ماهواره، سایت‌های فعال در زمینه گلدکوییست، شناسایی فروشندگان داروهای تقلبی و شناسایی سایت‌های فیشینگ عنوان کرد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر