در حال خواندن
رکورد ساخت سریع ترین ابررایانه جهان شکسته شد
0

IBM موفق شد ابررایانه‌ای با توانایی انجام ۳۲/۱۶ پتافلاپ محاسبه در هر ثانیه بسازد.
نود آی سی تی – در کنفرانس بین‌المللی ابرریانه ۲۰۱۲ هامبورگ در آلمان، ابررایانه Sequoia که در آزمایشگاه ملی انرژی لورنس لیورمور راه‌اندازی شده، به عنوان سریع‌ترین ابررایانه جهان معرفی شد. ابررایانه Sequoia در وهله نخست برای شبیه‌سازی در تحقیقات ایمنی و اعتبار تسلیحات هسته‌ای آمریکا کاربرد دارد. از این رایانه می‌توان برای کیهان‌شناسی، انرژی، علوم ژنوم انسانی و تغییرات اقلیم نیز استفاده کرد. اکنون Sequoia سریع‌ترین ابررایانه جهان است و پس از آن رایانه K Computer شرکت فوجیتسو ژاپن قرار می‌گیرد که توان انجام ۵۱/۱۰ پتافلاپ محاسبه در هر ثانیه دارد.
 
افزایش تقاضا برای سانسور اینترنت از سوی دولت‌های غربی
سایت اینفورمیشن ویک در گزارشی نوشت که مقامات آمریکایی در نیمه دوم سال گذشته میلادی شش هزار و ۱۹۲ بار از برخی موتورهای جست‌وجو خواسته‌اند تا اطلاعاتی را حذف کنند.
ایسنا- موتورهای جست‌وجو هشدار داده‌اند که تلاش دولت‌ها برای حذف اطلاعات آنلاین در حال افزایش است و برخی از دولت‌هایی که چنین درخواست‌هایی را مطرح می‌کنند دموکراسی‌های غربی هستند. بنا بر اعلام برخی از موتورهای جست‌وجو در نیمه اول سال ۲۰۱۱ مقامات آمریکایی تنها ۷۵۷ بار تقاضای حذف مطالب آنلاین کرده‌اند حال آنکه این میزان در نیمه دوم سال گذشته برابر با شش هزار و ۱۹۲ مورد بوده است. در همین حال تقاضای دولت انگلیس برای حذف مطالب آنلاین در نیمه دوم سال ۲۰۱۱ معادل ۸۴۷ مورد بوده است که در مقایسه با ۳۳۳ مورد در نیمه اول سال گذشته افزایش چشمگیری نشان می‌دهد.
  
فیس‌بوک المپیکی شد
با راه‌اندازی صفحه رسمی بازی‌های المپیک در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، مسوولان این شبکه متعهد شدند که در این صفحه از درج هرگونه آگهی خودداری کنند.
ایتنا- در مراسمی با حضور نماینده کمیته بین‌المللی بازی‌های المپیک، یکی از مدال آورندگان انگلیسی و مدیران شبکه اجتماعی فیس‌بوک از صفحه رسمی بازی‌های المپیک امسال در لندن رونمایی شد. کریستین هرناندز، مدیر بخش بازرگانی بین‌المللی فیس‌بوک در این جلسه اعلام کرد ما از درج هر نوع آگهی تبلیغاتی در صفحه مربوط به بازی‌های المپیک لندن یا صفحات مشابه آن خودداری می‌کنیم. او افزود: همان‌گونه که در این بازی‌ها طبق مقررات نباید هیچ آگهی تبلیغاتی به صورت مشخص وجود داشته باشد، تمامی صفحات فیس‌بوک هم که با بازی‌های المپیک مرتبط هستند از این مقررات تبعیت خواهند کرد.
 
حراج نخستین رایانه اپل به قیمت ۳۷۴ هزار دلار
نخستین کامپیوتر شرکت اپل (Apple I) در یک حراجی در نیویورک به قیمت ۳۷۴ هزار دلار به فروش رفت.
ایسنا- یکی از نادرترین مدل‌های اولیه کامپیوتر شرکت اپل در یک حراجی در نیویورک به قیمت ۳۷۴ هزار دلار فروخته شد. قیمتی که این کامپیوتر با آن به فروش رفت بیش از دو برابر قیمتی بود که انتظار می‌رفت، اما یک رقابت دو طرفه در این حراجی باعث شد تا قیمت پیشنهادی برای این مدل کامپیوتر تا ۳۷۴ هزار دلار بالا برود. کامپیوتر Apple I توسط استیو وزنیاک و استیو جابز ساخته شده و در سال ۱۹۷۶ به فروش رفته بود.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر