در حال خواندن
نامه لغو مصوبه VPN قانونی ارسال شد
0

در پی شکست طرح VPN قانونی، شرکت ارتباطات زیرساخت وزارت ارتباطات در نامه‌ای لغو این مصوبه را از شورای عالی فضای مجازی درخواست کرد.
نود آی سی تی  – با روی کار آمدن دولت جدید، شرکت زیرساخت در نامه‌ای کتبا از شورای عالی فضای مجازی خواست تا این مصوبه را لغو کند.
مصوبه VPN قانونی در زمان تصدی دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی تصویب و مقرر شد از آن پس پورت‌های VPN بسته شوند و تنها VPNهای قانونی برای استفاده باز باشند.
اما پس از بسته‌شدن پورت‌‌های VPN و آغاز مراحل ثبت‌نام برای VPN قانونی، مشکلات این طرح نمایان شد.
به طوری که بنابر اعلام مسوولان وقت پس از میلیاردها تومان سرمایه گذاری توسط شرکت ارتباطات زیرساخت تنها ۲۵ سازمان دولتی برای دریافت VPN قانونی مراجعه کردند که در نهایت شرکت ارتباطات زیرساخت این طرح را شکست خورده اعلام کرد.
البته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد که تجهیزات نصب شده می‌توانند در جای دیگر مورد استفاده قرار گیرند.
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر