در حال خواندن
مدیرکل نظارت رگولاتوری: تخلف ایرانسل را پیگیری می‌کنیم
0

به گفته مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از نظر قانون فعال بودن سیم‌کارت‌ حتی برای یک ساعت، قبل از ثبت مشخصات و دریافت مدارک شناسایی تخلف محسوب می‌شود که بارها این موضوع را به اپراتور دوم تذکر داده‌ایم.
نود آی سی تی – غلامرضا داداش زاده با بیان این مطلب گفت: تاکنون چندین بار به ایرانسل در خصوص ثبت مشخصات سیم‌کارت‌ها تذکر داده‌ایم اما متاسفانه هنوز نواقصی در بانک اطلاعاتی این اپراتور وجود دارد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا سیم‌کارت‌های طلایی ایرانسل که اخیرا با کد ۰۹۳۰ و ۰۹۳۳ در حال واگذاری است بدون دریافت مدارک شناسایی و احراز هویت مالک به مدت حداقل ۲۰ روز فعال آن هم به صورت دو طرفه است، گفت: این مورد تخلف است و به سرعت به آن رسیدگی می‌کنیم.
مدیرکل نظارت بر سرویس‌های ارتباطی سازمان تنظیم مقررات گفت: با توجه به اینکه ثبت نشدن مشخصات مالک سیم‌کارت مشکلات امنیتی و اجتماعی به دنبال دارد رگولاتوری این موضوعات را سریعا پیگیری می‌کند.
وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص اینکه آیا تمامی سیم‌کارت‌هایی که توسط ایرانسل تاکنون فروخته شده مدارک شناسایی معتبر آنها در بانک اطلاعاتی این اپراتور موجود است، گفت: آشفتگی در بانک اطلاعات اپراتور دوم نسبت به گذشته بهبود قابل توجهی داشته که در حال رفع نواقص باقیمانده در این زمینه هستیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا برای حل این معضل تاکنون از از اهرم جریمه استفاده کرده‌‌اید، افزود: در خصوص میزان جریمه اگر اجازه بدهید رییس سازمان اعلام کنند.
وی در خصوص وضعیت همراه اول در زمینه ثبت مشخصات مشترکان گفت: از آنجا که مخابرات پیش از این دولتی بود در این زمینه عملکرد خوبی داشته و سعی کرده اطلاعات مشترکان را به روز داشته باشد که البته گاهی هم پیش می‌آید که اپراتور اول نیز مشکلاتی از این دست داشته باشد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده

ارسال یک نظر