در حال خواندن
سکوت دستگاه‌های نظارتی در برابر تخلف امنیتی ایرانسل
2

شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل از بهمن ماه امسال اقدام به واگذاری شماره‌های طلایی بسته‌های ۰۹۳۰ و ۰۹۳۳ به صورت فعال در کشور کرده است. این در حالی است که براساس قانون اپراتورهای تلفن همراه حق ندارند حتی برای مدت یک روز قبل از دریافت مدارک شناسایی و احراز هویت فیزیکی سیم‌کارت‌ فعال در بازار عرضه کنند.
نود آی سی تی – مهمترین علتی که قانون‌گذار “رگولاتوری” بارها در این زمینه به اپراتورها اخطار داده  سوء استفاده‌های ناشی از ثبت نشدن مشخصات سیم‌کارت است چرا که اگر فرد یا افرادی بخواهند اخلالی در امنیت اجتماعی، اقتصادی و یا اقدامات تروریستی انجام دهند قطعا با استفاده از این قبیل سیم‌کارت‌ها شبکه‌ای بزرگ به وسعت پوشش ایرانسل در تمام کشور به راحتی در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.
متاسفانه اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل با تکرار فروش سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان فضا را برای اخلالگران اجتماعی که در ساده‌ترین قالب با عنوان مزاحمت‌های تلفنی خودنمایی می‌کند موجب بر هم ریختن نظم ارتباطی کشور شده است.
در حال حاضر هر شخصی می‌تواند با مراجعه به سایت WWW.093.IRANCELL.IR  که متعلق به شرکت ایرانسل است با ارایه اطلاعات کد ملی و کدپستی و پرداخت هزینه ۱۵ هزار تومان پس از ۴۸ ساعت در شهر تهران سیم‌کارتش را از طریق پست دریافت کند.
این در حالی است که سیم‌کارت از همان لحظه اول به صورت دو طرفه فعال است و پس از چند روز پیامکی از شرکت ایرانسل برای مشترک مبنی براینکه اگر تا ۱۵ روز آینده کپی کارت شناسایی را به نمایندگان ایرانسل تحویل ندهید ارتباط شما قطع خواهد شد. البته ایرانسل در موعد مقرر اقدام به قطع سیم‌کارت می‌کند.
اما سوال اساسی که باقی می‌ماند اول اینکه چرا ایرانسل در برابر قانون صریح و اخطارهایی که بارها رگولاتوری در این زمینه صادر کرده گردن کشی می‌کند؟
در گام دوم نیز اگر کسی بخواهد از این سیم‌کارت تخلفی انجام دهد یک روز فعال بودن آن حتی به صورت یک طرفه و دریافت تماس کافی به نظر می‌رسد، حال چگونه دستگاه‌های امنیتی و نظارتی کشور تاکنون در این خصوص سکوت کرده‌اند و جلوی این تخلف را نگرفته‌اند جای سوال دارد؟
در پایان پاسخ این پرسش که آیا امنیت کشور برای این شرکت که سهامداران آن از بدنه وزارت دفاع و بنیاد مستضعفان است و مدیران این اپراتور که افراد متدینی هم هستند دارای اهمیت نیست؟

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۰-۱۲-۱۰ در ۱۰:۰۶

    لیاقت این خدمات رو ایرانی ها ندارن

  • ناشناس
    ۱۳۹۰-۱۲-۱۱ در ۰۴:۱۱

    اگر منظور از خدمات همان اشاعه فحشا در محیط مجازی است برای شما متاسفم اما اگر منظور استفاده درست از فناوری باشد مسوولان باید راهکاری پیدا کنند که این مشکلات برطرف شود و ما معتقدیم با فرهنگ سازی کارهای زیادی می توان کرد

ارسال یک نظر