در حال خواندن
سامسونگ بازارش را خراب می کند
0

گوشی‌های هوشمند در ایران سهم بزرگی را در بازار موبایل به خود اختصاص داده است و در این میان گوشی‌های هوشمند سامسونگ بخش بزرگی از این بازار را در اختیار دارد.
به گزارش فناوران، قطعا برای به کارگیری قابلیت‌های یک گوشی هوشمند دسترسی به نرم افزارها یک ضرورت است و مسدود شدن فروشگاه “سامسونگ‌ اپ” به روی کاربران ایرانی که اخیرا خبر آن منتشر شده است   محدودیت زیادی در کاربری این گوشی‌ها ایجاد خواهد کرد.
از سوی دیگر برخی فروشگاه‌های ایرانی هم وجود دارند که اقدام به ارایه برنامه برای کاربران ایرانی کرده‌اند که تعداد زیادی از این برنامه‌ها هم از فروشگاه‌هایی مثل سامسونگ اپس تامین می‌شود و برای کاربران فارسی زبان ترجمه و در اختیار آنها قرار می‌گیرد، بنابراین کاربران ایرانی دیگر منبعی برای استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی نخواهند داشت.
با این اوصاف انتشار خبر اعمال محدودیت برای دسترسی کاربران ایرانی به برنامه‌های آنلاین سامسونگ واکنش برخی از مسوولان و نارضایتی کاربران را برانگیخته است .
رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت، گوشی و لوازم جانبی تلفن همراه معتقد است که اقدام شرکت سامسونگ را مبنی بر اعمال محدودیت برای دسترسی کاربران ایرانی به برنامه‌های آنلاین این شرکت  می‌توان اقدامی تبلیغاتی ارزیابی کرد.
افشار فروتن لاریجانی گفت: در حال حاضر برندهای متعددی مانند اپل با وجود اینکه در ایران نمایندگی ندارند اما خدمات مرتبط با آنها در بازار عرضه شده و برنامه‌های آنها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد به همین دلیل در ارتباط با گوشی‌های سامسونگ می‌توان پیش بینی کرد که حتی با اجرایی شدن این موضوع هم مشکل خاصی در زمینه دسترسی کاربران ایجاد نخواهد شد اما با این حال سوال پیش می‌آید که تعهدات شرکت مادر نسبت به نمایندگی‌های آن چه می‌شود؟
وی ادامه داد: شاید طرح چنین موضوعی برای کاربران جای نگرانی نداشته باشد اما به هر حال از نظر حقوقی این موضوع قابل پیگیری است چرا که نمایندگی‌های یک شرکت از حقوقی برخوردارند و می‌توان این موضوع را از طریق حقوقی پیگیری کرد.
فروتن در ادامه با بیان اینکه دلیل این اقدام سامسونگ حالت مبهمی دارد، توضیح داد: به هر حال کمیسیون حقوقی ما این موضوع را پیگیری خواهد کرد اما در نهایت می‌توان این اقدام سامسونگ را نوعی تبلیغ نیز به حساب آورد.
رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی تلفن همراه ادامه داد: این که اعلام می‌شود کاربران تنها تا زمانی خاص برای دسترسی به نرم افزارهای این شرکت فرصت دارند، تحرک خاصی در بازار ایجاد می‌کند و تجربه نشان داده است که گاه شرکت‌های بزرگ برای اهداف خاصی که مدنظر دارند از حربه‌های متعدد استفاده می‌کنند. اکنون این‌که شرکت سامسونگ برای استفاده از اپلیکیشن‌های خود تاریخ اعلام کرده می‌تواند نوعی گرایش مضاعف میان کاربران سامسونگ به دنبال داشته باشد و نوعی کارکرد تبلیغاتی به حساب آید.
محدودیت سامسونگ فروش این شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد
از سوی دیگر رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری، اعمال محدودیت سامسونگ برای کاربران ایرانی را غیرمنطقی دانست و گفت: این اقدام فروش این شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
ابراهیم درستی اعلام کرد:‌ البته این گونه تحریم‌ها با ارایه راهکارها و چاره‌اندیشی‌ها دور زده خواهد شد و به این ترتیب آسیبی به مصرف‌کننده نخواهد رسید و کاربر از فناوری‌های روز عقب نخواهد ماند.
وی همچنین افزود: این اقدام سامسونگ خریدار را به این فکر وا می‌دارد که تصمیم عاقلانه‌تری بگیرد و از گوشی‌هایی استفاده کند که نرم افزار کامل‌تری داشته باشد. ما همیشه سعی کرده‌ایم که محدودیت‌ها را به نفع مردم و مصرف‌کننده دور بزنیم که منافع آن‌ها از بین نرود. در این بین تلفن همراه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به آن توجه ویژه‌ای خواهد شد.
وی در پایان واردات هر کشوری را بر مبنای عرضه و تقاضا دانست و گفت: اگر این شرکت کالایی را مورد نیاز و پرفروش ببیند آن را وارد خواهد کرد و به نظر نمی‌رسد اعمال چنین محدویت‌هایی، در واردات سامسونگ اثر چندانی داشته باشد.
 
 
 
 
 
 

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر