در حال خواندن
رگولاتوری: هیچ سیم‌کارت بدون هویتی در بازار نیست
0

اپراتورها نباید بیش از ۱۰ سیم‌کارت به نام یک فرد ثبت‌نام و فعال کنند، همچنین اجازه فعال ‌کردن هیچ سیم‌کارتی را بدون احراز هویت فرد درخواست‌کننده ندارند.
نود آی سی تی – معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: برخی از افراد که اقدام به خرید چند سیم‌کارت کرده‌اند، به منظور کسب سود، سیم‌کارت‌های ثبت شده خود را در بازار غیررسمی به فروش می‌رسانند.
حسن رضوانی درباره اقدامات رگولاتوری برای پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده از سیم‌کارت‌های فعال گفت: سال گذشته دستورالعملی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای تمامی اپراتورهای تلفن‌همراه ارسال شده که براساس آن، این اپراتورها اجازه ندارند بیش از ۱۰ سیم‌کارت به نام یک فرد ثبت‌نام و فعال کنند و همچنین اجازه فعال‌کردن هیچ سیم‌کارتی را بدون احراز هویت فرد درخواست‌کننده ندارند.
وی تاکید کرد: در حال حاضر، هیچ سیم‌کارت بدون هویتی در بازار وجود ندارد و اپراتورها ملزم شده‌اند علاوه بر رعایت محدودیت ثبت‌نام بیش از ۱۰ سیم‌کارت، ابهامات مربوط به هویت سیم‌کارت‌هایی که قبل از دستورالعمل رگولاتوری واگذار شده را برطرف کنند.
وی درباره اقدامات اپراتورهای تلفن‌همراه در این مورد گفت: اپراتورهای تلفن‌همراه از طریق اطلاع‌رسانی به مشترکان، استخراج مشخصات خریداران بیش از ۱۰ سیم‌کارت و انجام مراحل قانونی نقل و انتقال و تغییر مالکیت سیم‌کارت‌ها و قطع ارتباط سیم‌کارت‌های بدون هویت، دستورالعمل رگولاتوری را اجرایی کرده‌اند.
رضوانی با اشاره به اینکه عواقب هر نوع سوء‌استفاده از سیم‌کارت به عهده فردی است که سیم‌کارت به نام وی ثبت شده، افزود: اگر فردی سیم‌کارتی به نام خود ثبت کرده و خواستار انتقال یا واگذاری آن است حتما از طریق نمایندگی رسمی اپراتورها اقدام کرده و از تغییر نام آن مطمئن شود.
وی گفت: خرید و فروش سیم‌کارت در مکان‌هایی به غیر از دفاتر نمایندگی رسمی اپراتورها تخلف محسوب می‌شود و مراجع ذی‌ربط باید از این اقدام جلوگیری کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر