در حال خواندن
رایتل در سردرگمی انتخاب مدیرعامل
0

اپراتور سوم تلفن همراه با وجود داشتن پشتوانه دولتی در بدنه وزارت رفاه و همچنین سازمان تامین اجتماعی متاسفانه از ابتدای مسیر تا به اینجا نتوانسته آنطور که باید در مسیر توسعه گام بردارد، این در حالی است که رایتل با توجه به انحصاری دو ساله‌ای که در نسل سوم تلفن همراه در اختیار داشت همگان تصور می‌کردند این اپراتور بتواند سهم مناسبی از بازار تلفن همراه کسب کند.

به گزارش نود فناوری – اما موضوعی که به اعتقاد کارشناسان عامل عدم توفیق این اپراتور شد و تا به امروز هم گریبان این اپراتور را گرفته، نبود ثبات مدیریتی در این اپراتور است. رایتل از ابتدای فعالیت خود که نزدیک به یک دهه می‌شود تاکنون شش مدیرعامل به خود دیده و این در حالی است که اپراتورهای اول و دوم کشور مدیران عاملشان هر کدام نزدیک به ۱۳ سال در این اپراتورها فعالیت داشتند و به تازگی تغییراتی در آنها رخ داده است.

فراموش نکنیم که سهامدار اصلی اپراتور سوم بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی هستند، چرا که این سازمان از حق السهم بیمه پرداختی مردم در این پروژه هزینه می‌کند.

بی ثباتی مدیریتی در این اپراتور به اندازه‌ای بوده که اولین مدیرعامل این اپراتور ذبیح الله فیض آبادی از سال ۸۹ تا ۹۰، حمید فرهنگ از ۹۰ تا ۹۱، غلامرضا قاسمی، خرداد ۹۱ تا شهریور ۹۲، سید مجید صدری از شهریور ۹۲ به مدت چهار سال و سه ماه که با رفتن صدری به شرکت مخابرات شش ماه این شرکت مدیرعامل نداشت و صدری همزمان با مخابرات اسناد رایتل را هم امضا می‌کرد که پس از طرح موضوع واگذاری مدیریت پیمان، مهدی عطوفی از همراه اول جدا شد و به مدت ۹ ماه مدیرعامل رایتل بود که نهایتا واگذاری رایتل به صورت مدیریت پیمان نیز به سرانجام نرسید و نهایتا اعضای هیات مدیره سعید کریم زاده را پس از رفتن عطوفی به عنوان سرپرست این شرکت انتخاب کردند.

در هر حال مرور این اتفاقات ناخوشایند در پروژه‌ای ملی که سهامداران اصلی آن مردمی هستند که در تصمیم‌سازی‌های مدیریتی آن هیچ نقشی ندارند موجب شده تا این اپراتور در سال‌های گذشته حال خوشی را تجربه نکرده باشد.

به نظر می‌رسد مدیران سازمان تامین اجتماعی باید هر چه سریعتر برای جلوگیری از زیان بیشتر این پروژه، تصمیمی جدی در خصوص انتخاب مدیرعامل این اپراتور بگیرند و در جهت حمایت از این پرژه ملی با تمام توان و امکانات ورود کنند.

براساس آخرین گزارش منتشر شده از عملکرد رایتل این اپراتور توانسته ۹۷ درصد برنامه پیش‌بینی شده فصل نخست سال ۹۸ را در دو ماهه اول سال محقق کند. این در حالی است که در پایان سال ۹۷ و در بحث درآمدزایی، اهداف ماهانه‌ای برای سه ماهه‌ نخست سال ۹۸ تعیین شد که این شرکت با ارائه خدمات متناسب با نیاز مخاطبان، ارائه طرح‌ها و بسته‌های جذاب و افزایش فروش سیم‌کارت، موفق شد تا درآمد اپراتور سوم را به صورت قابل توجهی افزایش دهد.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر