در حال خواندن
دستوری برای افزایش تعرفه اینترنت ابلاغ نشده است
0

به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دستورالعمل کمیسیون تنظیم مقررات برای افزایش تعرفه پهنای باند هنوز ابلاغ نشده بنابراین فعلا مجوزی برای افزایش تعرفه وجود ندارد.
نود آی سی تی – لطف‌الله سبوحی روز گذشته در نشستی خبری درباره خصوصی‌سازی شرکت پست ایران گفت: اسناد واگذاری شرکت پست به بخش خصوصی آماده شده است و تنها تعریف قانونی تفکیک بخش تصدی‌گری از حاکمیت پست باقی مانده است.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: قرار است اساسنامه سازمان پست دولتی به تصویب مجلس برسد.
وی افزود: هم‌اکنون در حال آماده کردن شرایط برای خصوصی‌سازی پست هستیم و تصمیم داریم هرچه زودتر مناقصه را اعلام کنیم.
سبوحی گفت: هم‌اکنون سازمان پست دولتی به صورت رسمی ایجاد نشده است اما در داخل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان پست دولتی به حالت تمرینی و مجازی ایجاد شده تا مراحل انجام کار بعد از واگذاری پورت به بخش خصوصی تمدید شود.
 
قانون بی‌سیم‌های اختصاصی مصوب سال ۴۵ به روز می‌شود
سبوحی در خصوص اصلاح قانون بی‌سیم‌های اختصاصی کشور گفت: قانون فعلی بی‌سیم‌های اختصاصی ایران مصوب سال ۴۵ یا ۴۶ است که این قانونی در زمان خود قانون خوبی بوده است.
وی افزود: اما این قانون در زمانی نوشته شده که کاربرد بی‌سیم اختصاصی صرفا ارتباط نقطه به نقطه بوده است و امروز که کاربردهای بی‌سیم بسیار متعدد شده قانون گذشته در برخی موارد دارای خلا است.
معاون صدور پروانه و بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تغییر قانون بی‌سیم اختصاصی باید در قالب لایحه به مجلس ارایه شود و مصوبه مجلس را اخذ کند که پیش‌بینی می‌کنیم این کار در سه ماهه نخست سال ۹۲ انجام شود.
تصمیمات شورای عالی فضای مجازی را قبول داریم
سبوحی همچنین در خصوص فعالیت‌ها و تصمیمات شورای عالی فضای مجازی گفت: تصمیماتی که در شورای عالی فضای مجازی اتخاذ می‌شود را قبول داریم و کار اجرایی ما در راستای سیاست‌گذاری شورای عالی فضای مجازی انجام خواهد شد.
وی همچنین از به سرانجام رسیدن مناقصه رادیوترانک عمومی خبر داد و گفت: برنده این مناقصه مشخص شده است.
وی همچنین در خصوص برخورد رگولاتوری با متخلفان بازار ارتباطات و اپراتورها گفت: برخی از موارد مربوط به گرانفروشی حتی به تعزیرات نیز ارجاع شده است و رگولاتوری از تخلفات و اقدامات غیر مجاز اپراتورها مطلع است. 
 
دستوری برای افزایش قیمت پهنای باند ابلاغ نشده است
سبوحی در خصوص مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره افزایش نرخ پهنای باند، گفت:‌ قیمت جدید پهنای باند هنوز اجرایی نشده است، مصوبه‌ای که در این خصوص از کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خارج شد هنوز برای اجرا ابلاغ نشده است.
به گفته وی، در این مصوبه اصلاحی صورت گرفت که بر اساس آن ۲۰درصد تخفیف برای شرکت‌های ارایه دهنده خدمات ADSL در نظر گرفته شد.
وی افزود: در این مصوبه تخفیفی برای دیگر ارایه کنندگان خدمات اینترنت از جمله اپراتورهای وایمکس و ISP در نظر گرفته نشده‌ است.
 
ارایه VPN قانونی بحث جدیدی نیست
سبوحی همچنین در خصوص ارایه VPN قانونی گفت: ما هم معتقدیم که استفاده از VPN باید ضابطه‌مند شود و این بحث جدیدی نیست.
معاون صدور پروانه و بررسی‌های فنی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: حتی در این زمینه پیشنهاداتی نیز برای تعریف مقررات کار با VPN در رگولاتوری تعریف شد که اخیراً از طرف شورای عالی فضای مجازی نیز از ارایه VPN قانونی صحبت شده است.
 
تماس با امریکا ارزان‌ترین تعرفه است
سبوحی در خصوص اینکه چرا به رغم کمترین تماس سیاسی بین ایران و امریکا، همیشه تعرفه تماس از ایران به امریکا کمترین و ارزان‌ترین تعرفه بوده و هست گفت: فعالیت آنها براساس صرفه اقتصادی است و با بالا بردن حجم ترافیک به نحوی عمل می‌کنند که می‌توانند تعرفه‌های کمتری به ما اعلام کنند.
وی درباره اینکه آیا می‌توان تعرفه‌های تماس از ایران با دیگر کشورها را به نحوی افزایش داد که تماس از خارج با ایران به صرفه‌تر از تماس از ایران به خارج باشد، گفت: تمام کشورها به این امر واقف هستند، اگر بخواهیم با این کار تماس خروجی را کاهش و تماس ورودی را افزایش دهیم با ممانعت کشورهای طرف مقابل روبرو خواهد شد و کشورها نمی‌گذارند تعادل تماس‌های ورودی و خروجی‌شان از حد معقولی خارج شود.
 
پرداخت خسارت به کاربران پیچیدگی‌های خاص خود را دارد
سبوحی درخصوص اینکه چگونه است که رگولاتوری برای تغییر تعرفه‌ها و بالا بردن آنها خیلی سریع اقدام می‌کند اما موضوعی مانند پرداخت خسارت توسط کاربران مدت‌ها است که بلاتکلیف مانده گفت: این مساله به SLA مربوط می‌شود که باید توافقنامه‌ها میان کاربران و شرکت‌های ارایه کننده خدمات نوشته شوند اکنون هم لزوم تهیه SLA به شرکت‌های ارایه‌کننده ابلاغ شده و لازم است که آنها این مساله را در فعالیت‌های خود لحاظ کنند.
وی ادامه داد: البته با این وجود بعضی موارد مانند تعرفه‌های جدید به نسبت از آسانی بیشتری برخوردارند چرا که برای پرداخت خسارت کاربران لازم است که ما سرویس‌های مختلف را از نظر کیفیت بررسی کرده و پس ازمستندسازی درباره آنها تصمیم بگیریم که به هر حال این موضوع پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.
 
تصمیماتمان درباره تعرفه‌ها کاملا قانونی است
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره بحث‌های موجود شورای رقابت با رگولاتوری و اظهارات مسوولان شورای رقابت مبنی بر غیرقانونی بودن تعرفه‌های تعریف شده توسط این سازمان بیان کرد: ما تاکنون درگیری خاصی با شورای رقابت نداشته‌ایم و در این میان کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصمیماتی را گرفته و آ‌نها را اجرایی کرده است.
وی ادامه داد: ما نیز یک نهاد دولتی هستیم و به نوبه خود تحت نظارت قرار داریم و اگر جایی خلاف قانون باشد باید جوابگو باشیم اما تاکنون هیچ خلاف قانونی اتفاق نیفتاده و قاعدتا هر سازمانی در برابر قانون پاسخگو بود.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر