در حال خواندن
چهار نفر از متهمان پرونده فساد بزرگ مالی به اعدام محکوم شدند
1

سخنگوی قوه قضاییه از صدور احکام متهمان پرونده فساد بزرگ مالی توسط قاضی ناصر سراج خبر داد و گفت : احکام در مرحله تایپ است و طبق حکم صادره ۴ نفر از متهمان این پرونده به اعدام محکوم شدند.
نود آی سی تی – حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای امروز – دوشنبه – در سی و سومین نشست خبری خود با حضور خبرنگاران افزود: پس از اتمام تایپ احکام صادره، آرا به محکوم علیه و وکلای آنها ابلاغ خواهد شد.
دادستان کل کشور گفت: از مجموع ۳۹ متهمی که به اتهامات آنها رسیدگی شد قاضی دادگاه چهار نفر را به اعدام، دو نفر را به حبس ابد و بقیه متهمان را به تحمل حبس های ۲۵ سال، ۲۰ سال، ۱۰ سال و پایین تر محکوم کرده است.
اژه ای افزود: این افراد علاوه بر حبس ،محکوم به پرداخت جزای نقدی، شلاق و انفصال دائم از خدمات دولتی هستند.
وی اظهار داشت: قاضی چندین صد صفحه حکم را برای تایپ داده که این تعداد صفحه ممکن است در تایپ کم یا زیاد شود ، اما هنگامی که بطور کامل تایپ شد بصورت رسمی ابلاغ آن را خواهیم کرد.
سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به شکایت چند نفر از نمایندگان مجلس از قاضی مرتضوی در خصوص انتصاب وی به عنوان مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در دیوان عدالت اداری گفت : دیوان پس از رسیدگی مقدماتی به این پرونده با دو مسئله مهم روبرو شد.
اژه ای افزود:برای دیوان عدالت اداری باید مشخص می شد که آیا این موضوع یا شکایت در صلاحیت دیوان است و دیگر اینکه دیوان صلاحیت رسیدگی به این موضوع را دارد یا نه.
وی اظهار داشت: دیوان عدالت اداری پس از بررسی به این نتیجه رسید که هر دو مورد رای داده و شکایت نیز وارد است.
به گزارش ایرنا، دادستان کل کشور گفت: در نتیجه، دیوان عدالت اداری انتصاب سعید مرتضوی را به عنوان مدیرعاملی تامین اجتماعی خلاف دانست و امروز – دوشنبه- بطور رسمی نیز این مساله از سوی دیوان اعلام شد.

درباره نویسنده
عبدالله افتاده
  • ناشناس
    ۱۳۹۱-۰۵-۱۲ در ۱۱:۰۵

    با سلام و خسته نباشید
    به نظر بنده اعدام راحکار مناسبتری چرا که این گونه افراد انقدر در سیستم دولت نفوذ دارند که پس از گذشت زمانی از زندان ازاد شده و پا به فرار به برون مرزها گذاشته و نظام را به تمسخر گرفته و باعث عابروی ما خواهند شد در هر حال کار بسیار بزرگی صورت گرفته است باتشکر فراوان

ارسال یک نظر