در حال خواندن
حتما بخوانید: راهکار همراه اول برای استفاده از اینترنت و مکالمه ارزانتر
0

استفاده از تلفن همراه بیش از دو دهه است که در زندگی ایرانیان رسوخ کرده به نحوی که اکنون استفاده از این وسیله‌ ارتباطی به موضوعی حیاتی برای کاربران مبدل شده و کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که بدون تلفن همراه روزگار بگذراند. با آمدن فناوری‌های نوین و افزایش کیفیت خدمات به خصوص در حوزه اینترنت نحوه استفاده از تلفن همراه در ایران نیز همانند دنیای پیشرفته امروز تغییر کرده و به نظر می‌رسد مشترکان تلفن همراه اگر از اینترنت تلفن همراه خود بیشتر از مکالمه آن بهره نبرند، قطعاً کمتر هم استفاده نمی‌کنند. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که به نظر می‌رسد مدیران همراه اول با توجه به این تغییرات و اشباع شدن بازار فروش سیم کارت با تغییر نوع نگاه به مشتری، در جهت دستیابی به شعار محبوب‌ترین شرکت ایرانی که باید تا سال ۱۴۰۰ به این هدف دست پیدا کنند، اقداماتی در جهت افزایش مشتری مداری روز به روز در این شرکت در حال پیاده‌ سازی است.
به گزارش نود فناوری – یکی از این اقدامات انجام شده ارایه طرح مدار فیروزه‌ای است. در این طرح با توجه به اینکه بسیاری از کاربران نیازهای کاری و ارتباطی خود را از طریق تلفن همراه انجام می‌دهند در صورت اتمام بسته اینترنت و یا قطع سرویس مکالمه به دلیل بدهی یا اتمام شارژ همراه اول این فرصت را در اختیار تمام مشترکان دائمی و اعتباری خود قرار داده تا به سرعت و در لحظه وارد «مدار فیروزه ای» شوند و از اینترنت و مکالمه ساعتی بهره‌مند شوند.

مزایای طرح مدار فیروزه‌ای

بسته‌های مدار فیروزه‌ای، بسته‌های اینترنت و مکالمه کوتاه مدت (ساعتی) و به صرفه‌ای هستند که قیمت آنها در ساعات و مکان‌های مختلف شبکه همراه اول متفاوت است.
همانطور که از عنوان این خدمت بر می‌آید، مشترکانی که نیاز ساعتی به اینترنت و مکالمه دارند، می‌توانند با نرخی پایین از حجم اینترنتی و ساعات مکالماتی طولانی بهره‌مند شوند در حالی که اگر بخواهند همین خدمات را با نرخ آزاد دریافت کنند، هزینه‌هایشان چندین برابر می‌شود.
مشترکانی که تمایل به استفاده از بسته‌های مدار فیروزه‌ای این اپراتور دارند با فعالسازی این بسته‌ها از اینترنت و مکالمه درون شبکه با نرخ عالی و البته در بازه‌های زمانی کوتاه استفاده کنند باید بدانند این بسته‌ها قابلیت رزرو ندارند و برای فعالسازی بسته مدار فیروزه‌ای بعدی باید تا اتمام قبلی (اعتبار زمانی یا حجم بسته، هر کدام که زودتر اتفاق افتد) صبر کنند اما محدودیتی از نظر تعداد بسته‌های قابل فعال‌سازی در یک روز وجود ندارد.

نحوه فعال سازی
با وجود اینکه قابلیت فعال سازی دو بسته مشابه به صورت هم زمان وجود ندارد، اما مشترکان به راحتی می توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۲۱* دو بسته دیتا و مکالمه درون شبکه‌ای مدار فیروزه‌ای را به صورت هم زمان فعال کنند.
طبیعتا با توجه به اعتبار زمانی کوتاه این بسته‌ها، اولویت مصرف بسته‌های مدار فیروزه‌ای از تمامی بسته‌های فعال روی خط مشترکان همراه اول بالاتر است.
همانطور که گفته شد قیمت بسته‌های اینترنت و مکالمه مدار فیروزه‌ای در ساعات و مکان‌های مختلف شبکه همراه اول متفاوت است، لذا قیمت این بسته‌ها با توجه به ترافیک شبکه در هرساعت تعیین خواهد شد.
مشترکان همچنین از طریق سایت و لینک dts.mci.ir نیز می‌توانند اقدام به استعلام بسته‌ها در هر زمان از شبانه روز کرده و براساس لیست پیشنهادی همراه اول اقدام به خرید بسته‌های اینترنت یا مکالمه مدار فیروزه‌ای کنند.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر