در حال خواندن
خودتان دست به کار شوید؛ مدیریت هوشمند استفاده از اینترنت موبایل
0

به گزارش نود فناوری – با ورود اپراتورهای موبایل به نسل سوم و چهارم تلفن همراه و ارایه اینترنت پرسرعت، بسیاری از مشترکان به گواه آمار ارایه شده به سمت استفاده از اینترنت همراه روی آوردند. در این بین مدیریت هزینه‌های اینترنت برای بسیاری از مشترکان همچنان موضوعی است که در برخی از اپراتورها پیچیده است، اما در دیگر سوی هستند مشترکان بسیاری که با استفاده از بسته‌های متنوع ارایه شده توسط اپراتورها سبد هزینه ارتباطی خود را به اندازه‌ای دقیق تنظیم می‌کنند که هم نیاز مصرفی خود را برآورده کنند و هم گرفتار هزینه‌های بالای برخی از بسته‌ها نشوند.

البته اپراتورهای تلفن همراه نیز با توجه به رفتار مصرفی مشترکان خود در سالیان گذشته و تحلیلی بیگ‌دیتایی که در این حوزه در اختیار دارند به منظور جلب رضایت مشترکان خود اقدام به ارایه بسته‌های متنوع اینترنت کرده‌اند.

یکی از نکاتی که در این سال‌ها همواره با گلایه کاربران و البته فعالان حوزه فرهنگ کشور همراه بوده، صرفا شبانه بودن بسته‌های اینترنتی اپراتورهای موبایلی است.

از سویی کاربران همواره خواستار ارایه طرح‌های اینترنتی در ساعات ابتدایی روز بوده‌اند و از سوی دیگر کارشناسان فرهنگی و فعالان اجتماعی با اشاره به مضرات طرح‌های شبانه برای نوجوانان و عدم امکان نظارت بر فعالیت‌های آنها توسط والدین در ساعات پایانی شب دغدغه‌هایی را مطرح کرده‌اند.

در شرایطی که این روزها اپراتورهای موبایل رقابت سخت و نفس‌گیری بر سر سهم بازار ارتباطی با یکدیگر دارند و هریک سعی می‌کنند تا سهم بیشتری از بازار را از آن خود کنند، اینکه یک اپراتور آنقدر دغدغه فرهنگی داشته باشد که حاضر باشد در طول روز که عملا ترافیک شبکه بالاست و مشترکان در حال تعامل با شبکه هستند، حجم رایگان روی بسته‌های اینترنتی در قالب «صبحانت» ارائه دهد، امری مثبت و شایان تقدیر است.

این اپراتور در تشریح جزییات استفاده از این بسته‌ها، صبحانت را روی پرمصرف‌ترین بسته‌هایش که بسته‌های «یک ماهه» محسوب می‌شوند، تخصیص داده است.

همراه اول در کنار توجه به موضوعات فرهنگی خانواده بزرگ مشترکان خود که ۶۰ درصد بازار موبایل کشور را شامل می‌شود، با توجه بیشتر به تمامی فعالیت‌های آنلاین مشترکان، از جمله تماشای آنلاین فیلم و سریال، گوش دادن آنلاین به موسیقی، دانلود عکس و فیلم، خرید آنلاین، به‌روزرسانی اپلیکیشن‌ها یا سیستم‌عامل، ارسال ایمیل و … که به مصرف اینترنت منتهی می‌شود تلاش کرده با هدف کمک به مدیریت هزینه ارتباطی مشترکان بسته‌های متنوعی ارایه کند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم.

در معرفی اولیه بسته های  اینترنت آلفا+  می توان گفت این بسته‌ها با زمان ها و حجم های متنوع، جهت پاسخ گویی به طیف گسترده مشترکان طراحی شده است به نحوی که مشترکان می توانند با فعالسازی بسته مناسب خود، علاوه بر مدیریت هزینه ، از شبکه پرسرعت اینترنت همراه اول بهره مند شوند.

بسته های اینترنت آلفا+ با ۴۸ بسته مختلف در اختیار مشترکان قرار گرفته که کمترین قیمت بسته آن از ۵۰۰ مگابایت هفت روزه با قیمت  ۷ هزار تومان شروع می شود و تا ۱۵ گیگابایت سی‌روزه (ویژه مشترکین جدید) با قیمت ۲۷ هزار و ۴۰۰ تومان به اتمام می رسد. البته در این بسته ها نیز بسته های ویژه صبحانت و شبانت هم برای مشترکان در نظر گرفته شده است.

اینترنت همراهی

در طرح اینترنت همراهی به هر یک از مشترکین دائمی و اعتباری همراه اول بسته اینترنت مختص وی (متناسب با الگوی مصرف وی) با قیمتی مقرون به صرفه پیشنهاد می شود. برای آگاهی از بسته های پیشنهادی خود کافیست کد #۶۲*۱۰۰* را شماره گیری کنید.

بسته های ترکیبی دلخواه

بسته های ترکیبی دلخواه، بسته‌هایی ۳۰ روزه شامل سه بخش اینترنت، مکالمه و پیامک هستند که حجم هر بخش متناسب با مصرف و نیاز کاربر قابل انتخاب است.

مدار فیروزه ای

بسته های مدار فیروزه ای، بسته های اینترنت و بسته های مکالمه کوتاه مدت (ساعتی) و به صرفه ای هستند که قیمت آنها در ساعات و مکان های مختلف شبکه همراه اول متفاوت خواهد بود. برای آگاهی از بسته های پیشنهادی خود کافیست کد #۱۲۱* را شماره گیری کنید.

در انتها نیز به مشترکان توصیه می کنیم برای مدیریت مصرف اینترنت بهتر است قبل از خرید بسته اینترنت یک پیش‌بینی کلی راجع به مصرف روزانه، ماهانه و یا سالانه خود داشته باشید. سپس با توجه به نیاز، میزان مصرف و یا ساعات مصرف بسته مناسب خود را از بین بسته‌های متنوع اینترنت همراه با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید.

مشترکان همراه اول برای یک پیش‌بینی دقیق می‌توانند از اپلیکیشن همراه ‌من استفاده کنند. این اپلیکیشن میزان مصرف اینترنت مشترکان را به صورت لحظه‌ای دنبال می‌کند و اطلاعات مربوط را به صورت نموداری، به همراه جزئیات به شما نشان می‌دهد. بر همین اساس مشترکان می توانند میزان مصرف اینترنت خود را در یک بازه مشخص با استفاده از این اپلیکیشن دنبال کنند و سپس بسته مورد نظر خود را خریداری کنند.

مشترکان تلفن همراه در سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل از طریق لینک های زیر می توانند تمامی بسته های اینترنت ارایه شده توسط اپراتورهای کشور را بررسی و بسته مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنند.

همراه اول

ایرانسل

رایتل

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر