در حال خواندن
تنها کالایی که بدون اولویت‌بندی ارز مبادله‌ای می‌گیرد
0

در میان اولویت‌بندی و گروه‌بندی تخصیص ارز مبادله‌ای به کالاهای وارداتی یک کالا از روز نخست بدون آنکه اثری در لیست اولویت‌‌ها داشته باشد ارز مبادله‌ای می‌گرفت و هنوز هم می‌گیرد.
نود آی سی تی – پس از افزایش قیمت ارز و راه‌اندازی مرکز مبادلات ارزی، گرو‌ه‌های کالایی برای دریافت ارز مبادله‌ای اولویت‌بندی شده‌اند و از این اولویت‌بندی جدولی حاصل شد به نام ” اولویت‌های تخصیص ارز مبادله‌ای”.
پس از آن اختصاص ارز مبادله‌ای به ترتیب اولویت‌ به کالاها آغاز شد و به کالاهایی که در اولویت‌های جلوتر قرار داشتند زودتر ارز مبادله‌ای تعلق می‌گرفت.
پس از مشخص شدن اولویت‌ها تلاش‌ اصناف برای بهبود اولویت کالاهای صنف خود و رایزنی‌ها برای جابه‌جایی گرو‌ها مضاعف شد.
اما در میان این اولویت‌بندی و گروه‌بندی، یکی از اقلام از روز نخست اولویت‌بندی فارغ از گروه و اولویت بود.
“اینترنت” همان روز نخست نیز بی‌آنکه در هیچ یک از گروه‌های اولویتی جا گرفته باشد ارز مبادله‌ای می‌گرفت.
از همان اوایل افزایش قیمت ارز، ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی که از گذشته به اینترنت اختصاص می‌یافت قطع شد و به شرکت ارتباطات زیرساخت گفتند از این پس اینترنت کشور را با ارز مبادله‌ای بخرد.
به گزارش فارس، بنابراین اکنون اینترنت، ماهیت مجازی‌اش را در فهرست اولویت‌های ارزی حفظ کرده و شاید به دلیل همین مجازی بودن از دید مسئولان دور مانده ‌است و امروز تنها قلم پنهان این فهرست است که اگر چه اثری از آن در بین این اولویت‌بندی فیزیکی وجود ندارد اما یکی از دریافت‌کنندگان ارز مبادله‌ای در کشور است.

درباره نویسنده
عبداله افتاده
دانش آموخته رشته روابط عمومی الکترونیک هستم، به واسطه شرایط زندگی رشته‌های مختلف کاری را تجربه کردم، تا اینکه در سال 1380 با ورود به خبرگزاری ایرنا استان تهران به عنوان خبرنگار متوجه اشتیاق فراوان به این حرفه شدم. از آن زمان تاکنون نیز در رسانه‌های مختلف در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات مشغول به فعالیت بوده‌ام. موجب خرسندی است اگر انتقادات، پیشنهادات و سوژه های خبری خود را از طریق کانال‌های ارتباطی زیر با من به اشتراک بگذارید.

ارسال یک نظر